Amerykańska grupa odzieżowa VF Corporation, do której należą takie marki jak m.in. Vans, Timberland i The North Face, ogłosiła plan naprawczy. To efekt pogarszających się wyników sprzedaży.
W drugim kwartale roku obrotowego 2024 przychody VF Corporation spadły o 2 proc. (4 proc. licząc po kursach stałych) i wyniosły nieco ponad 3 mld dolarów. W badanym okresie wyniki marki The North Face wzrosły aż o 19 proc. do ponad 1,1 mld dolarów. Równocześnie marka Vans zanotowała spadek przychodów o 21 proc. Wyniosły one niecałe 750 mln dolarów. Z kolei wyniki Timberland spadły o 7 proc. do niecałych 490 mln dolarów.
Biznes międzynarodowy wzrost o 10 proc., w tym przychody w regionie EMEA wzrosły o 14 proc., odzwierciedlając wzrost we wszystkich kanałach.
Program naprawczy
– Nasz plan transformacji, czyli Reinvent, ma na celu usprawnienie funkcjonowania naszej marki. Jednocześnie musimy pilnie zadbać o realizację naszych priorytetów, którymi są poprawa wyników na rynku amerykańskim, przyspieszenie transformacji marki Vans, znaczne ograniczenie naszych kosztów stałych i zmniejszenie tzw. dźwigni. Zaczynamy od pierwszych poważnych kroków w kierunku poprawy naszych wyników w perspektywie krótkoterminowej, co umożliwi nam powrót na ścieżkę wzrostu i generowanie wartości dla akcjonariuszy również w przyszłości – komentuje Bracken Darrell, prezes i dyrektor generalny VF Corporation.