W krakowskim centrum handlowym Bonarka ruszył nowy salon WELL Wólczanka. Jest pełen kolorów i buduje swobodną, naturalną atmosferę. Sklep nie przypomina wcześniej znanych klientom dużych salonów Wólczanka. Cały koncept, od organizacji przestrzeni, rozmieszczenia asortymentu po wykończenie i oznaczenia powstał z myślą o nowej submarce, która w październiku dołączyła do rodziny Wólczanka.
WELL Wólczanka zadebiutowała 13 października jako submarka doskonale znanej klientom Wólczanki. Do tej pory zmiana była widoczna w e-sklepie, kanałach social media i na pojedynczych, dużych salonach działających wcześniej pod marką Wólczanka. CH Bonarka to pierwsza lokalizacja, gdzie obok nowego logotypu debiutuje również zupełnie nowy wystrój oraz koncept sklepu – z większą częścią umożliwiającą samoobsługę, przyjazną przestrzenią przymierzalni z wydzieloną częścią na relaks, po nowy personel.
Element nowej strategii
Zmiany w Wólczance to element strategii właściciela, Grupy VRG. Salony oznaczone WELL Wólczanka prezentują ofertę total look i będą działać obok butików koszulowych Wólczanka. Nowy logotypy pojawił się już w dużych salonach sieci w Warszawie (Westfield Arkadia, Galeria Mokotów i CH Promenada), Silesia City Center w Katowicach, we wrocławskiej Magnolii Park, CH Focus w Zielonej Górze oraz w Galerii Rzeszów. Z kolei analogiczne jak w CH Bonarka nowe koncepty pojawią się niebawem w galeriach handlowych w Płocku, Gdańsku i Poznaniu.
– Pojawienie się WELL Wólczanka ma na celu przede wszystkim zwiększenie atrakcyjności naszej oferty total look dla młodszego klienta, który szuka casualu w segmencie accessible premium. Chcemy ułatwić mu znalezienie naszego dużego sklepu, z pełną gamą produktów, na które mógł trafić w sieci lub social mediach. – mówi Marta Fryzowska, Wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment fashion. – Z kolei nowy koncept, który będzie się w naszej sieci pojawiać ewolucyjnie, w miarę kolejnych otwarć i modernizacji, ma za zadanie odtworzyć radosny i energiczny świat marki, którego klient doświadcza online, w fizycznej rzeczywistości.
Za projektem nowych sklepów WELL Wólczanka stoi zespół Schwitzke Górski. Aranżacja sklepu miała przede wszystkim umożliwić prezentację całej kolekcji, w pełnej rozmiarówce oraz być dopasowana do potrzeb młodych grup klientów. A ci lubią wybierać samodzielnie, bawić się kombinacjami i eksperymentować, mieszając produkty z różnych kategorii czy też łącząc w jednej stylizacji produkty z kolekcji męskiej i damskiej.
![](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2023/10/well-wolczanka-koncept-2.jpg)
Motyw przewodni
Salon podzielony jest na obszary pokoi trendowych. W każdym z nich widoczna jest ekspozycja total looków – gotowych zestawów, które pozwalają klientom na swobodny wybór produktów bez obawy o niedopasowanie poszczególnych elementów ubioru.
– WELL Wólczanka to doskonały przykład tego, jak historia marki i jej charakter może być manifestowana w wymiarze architektonicznym. Wspólnie z zespołem Wólczanki wykreowaliśmy przestrzeń, która harmonijnie łączy tradycyjną elegancję marki z nowoczesnym podejściem do mody w bardziej kolorowym, współczesnym stylu. Mamy tu całkowicie nowe podejście do klientów marki i sposobu prezentacji oferty. Powstała przestrzeń przekracza granice zakupów, tworząc miejsce, gdzie klienci mogą doświadczyć kreatywności, elegancji i radości, które są obietnicą marki” – mówi CEO Schwitzke Górski Michał Górski.
Motywem przewodnim nowego konceptu jest charakterystyczna “sprężyna” obecna w logo WELL Wólczanka. Nawiązują do niej kształtem wielokolorowe fotele, lustra, sofy i stoły. Razem tworzą energetyzującą, radosną atmosferę. Akcenty kolorystyczne wystroju kontrastują z ciepłym beżem i drewnem, tworząc idealne tło do eksponowania barwnej kolekcji.
W przymierzalniach klientów witają duże lustra i jakościowe oświetlenie, zapewniając optymalne warunki do wybierania ubrań. Na zewnątrz przymierzalni znajdują się wygodne sofy, gdzie osoby towarzyszące kupującym mogą spędzić miło czas. Cały projekt sklepu ma na celu stworzenie relaksującej atmosfery, by klient mógł cieszyć się zakupami i wyjątkowymi kolekcjami niezależnie od tego, czy kupuje ubrania, czy tylko pomaga w ich wyborze.