Wojas, właściciel polskiej marki obuwniczej, miał we wrześniu 2023 roku 23,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek rok do roku o 26,5 proc. – poinformowała spółka w komunikacie.
W okresie styczeń – wrzesień 2023 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 273,6 mln zł i była wyższa o 21,9 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Sprzedaż detaliczna
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej spółki Wojas we wrześniu 2023 roku wyniosły 17,3 mln zł. Tym samym był niższe o 20,7 proc. od przychodów osiągniętych we wrześniu 2022 roku.
Narastająco, w okresie styczeń – wrzesień 2023 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 172,1 mln zł i były wyższe o 8,5 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Wojas S.A. to jeden z największych producentów obuwia skórzanego w Polsce, z wielopokoleniową, szewską tradycją. Od ponad 30 lat produkuje i sprzedaje obuwie męskie, damskie, młodzieżowe oraz specjalistyczne z zachowaniem tradycyjnych, rzemieślniczych technik produkcji. Oferta obejmuje również galanterię skórzaną oraz akcesoria i środki do pielęgnacji obuwia. Od lat marka kojarzona jest z trwałością, wysoką jakością i modnym designem.