W I półroczu 2023/24 Grupa LPP osiągnęła 8,2 mld zł przychodów ze sprzedaży, tj. o ok. 11 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Wzrost przychodów Grupa uzyskała dzięki rosnącym sprzedażom w prawie każdej marce.
Największe przychody w ujęciu nominalnym odnotowała marka Sinsay (3,5 mld zł, 43 proc. całości sprzedaży). Marka ta również osiągnęła największą dynamikę wzrostu przychodów (20,9 proc. r/r). Intensywne otwarcia nowych sklepów stacjonarnych Sinsay, wejścia na nowe rynki oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie value-for-money, do którego marka należy, to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów. Drugą marką pod względem wzrostu r/r przychodów w ujęciu nominalnym jak i dynamiki było Mohito. Wpływ na sprzedaż tej marki miały udane kolekcje, a w konsekwencji pozytywne ich przyjęcie przez klientki.
Słabnie popularność zakupów internetowych
Na wzrost przychodów Grupy w I półroczu wpływ miała sprzedaż w tradycyjnych sklepach, która zanotowała dynamikę 19,7 proc. i wynikała z rozwoju sieci sprzedaży przez Grupę. Jednocześnie zauważalna była słabnąca popularność zakupów internetowych, co miało wpływ na uzyskane przez Grupę przychody ze sklepów e-commerce tj. 2,0 mld zł ok. 9 proc. mniej r/r. Przychody z tego kanału stanowiły ok. 25 proc. całości sprzedaży Grupy wobec 30 proc. przed rokiem w tym samym okresie.
Mimo słabnących trendów rynkowych w sprzedaży internetowej oraz zmniejszenia przez Grupę wydatków marketingowych o ok. 50 proc., odnotowany spadek sprzedaży online był dwucyfrowo niski.
Powierzchnia sprzedaży
LPP podało, że planowana powierzchnia sprzedaży na koniec 2023/24 w Europie Zachodniej to 84,6 tys. m kw. i 56 sklepów. Z kolei w regionie SEE grupa chce mieć 522,6 tys. m kw. i 537 sklepów.
Spółka zakłada dalszy dynamiczny rozwój marki Sinsay. Na koniec 2023/24 sieć tej marki ma liczyć 1.000 salonów, a w przyszłym roku planowane jest otwarcie kolejnych 300 salonów.
Na koniec 2023/24 grupa chce mieć 2 mln m kw. powierzchni handlowej. W kolejnych dwóch latach powierzchnia ma rosnąć o 10-15 proc. rocznie.
Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy LPP na koniec lipca liczyła 2.141 sklepów (z czego 1.090 w Polsce) o łącznej powierzchni 1.826,7 tys. m kw. w 27 krajach. Online firma jest obecna na 34 rynkach.