Spółka CountMe, należąca do Grupy LESS, podjęła decyzję o zakończeniu prowadzenia platformy online do sprzedawania i kupowania rzeczy z drugiej ręki LESS_APP., a także projektów biznesowych LESS_BOX oraz sieci secondhandów LESS_STORE. Firma do końca 2023 r. zamierza zamknąć istniejące punkty sprzedaży oraz sklep internetowy LESS_STORE.
Jak podaje spółka – powodem podjętych decyzji, był brak możliwości generowania istotnych przychodów z linii biznesowej LESS_APP, LESS_BOX oraz LESS_STORE, a jednocześnie konieczność zainwestowania bardzo wysokich środków w dalszy rozwój tego portalu oraz jego promocję, w celu możliwości konkurowania z innymi podmiotami obecnymi na rynku. Portal LESS_APP zostanie zamknięty w dniu 30 września 2023 roku z uprzednią informacja do jego użytkowników zgodnie z przepisami prawa, LESS_BOX nie będzie wznawiał działalności, natomiast sklepy LESS_STORE zostaną zamknięte do dnia 31 grudnia 2023 roku.
LESS miał globalne ambicje
Przypomnijmy, założycielami firmy LESS byli: inwestujący w nowe technologie Dawid Urban (znany też jako współtwórca Grupy CHIC) oraz Mateusz Oleksiuk (wcześniej menedżer w Deloitte). Wśród kluczowych inwestorów LESS byli m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex) oraz założyciele Allegro. Następnie dołączył do nich m.in. Adam Kenkel, współwłaściciel Grupy Werner Kenkel, jednego z europejskich liderów w produkcji tektury falistej.
Grupa LESS planowała zbudować największą, globalną platformy do kupowania i sprzedawania używanych rzeczy. LESS. W 2021 roku platforma LESS miała prawie milion zarejestrowanych użytkowników.
Grupa LESS w lipcu 2022 roku rozpoczęła ekspansję sieci sprzedaży stacjonarnej LESS STORE – otwarciem pierwszego sklepu we wrocławskim centrum handlowym Aleja Bielany. Kolejne punkty sieci secendhandów powstały w Rawiczu przy ulicy 17 Stycznia 1i we Wrocławiu przy Pl. Kościuszki 19 – Nasze sklepy stacjonarne mają być przestronne i wygodne, dlatego celujemy w punkty o powierzchni 100 – 150 mkw., zatem większe niż większość obecnie funkcjonujących secondhandów – mówił w rozmowie z redakcją OmnichannelNews.pl, Mateusz Oleksiuk, CEO spółki.