Marka CentrumRowerowe.pl, należąca do spółki Dadelo, w kwietniu otworzyła swój pierwszy stacjonarny sklepy rowerowy w CH Okęcie Park w Warszawie. Teraz właściciel sieci planuje na lata 2024-2025 uruchomienie 5 kolejnych punktów stacjonarnych.
Spółka Dadelo należy do grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej.
W planach rozwój stacjonarny
Na początku kwietnia 2023 roku Dadelo uruchomiło w Warszawie pierwszy sklep stacjonarny. Na przestrzeni blisko 2700 mkw. przygotowano rozwiązania dedykowane dla osób jeżdżących rekreacyjnie, entuzjastów i profesjonalnych kolarzy. Nie tylko dla dorosłych, ale także dzieci. W salonie znajduje się ponad 700 modeli rowerów topowych marek, co umożliwia znalezienie tego idealnego. Specjalna ścieżka testowa pozwala sprawdzić komfort jazdy w zróżnicowanych warunkach terenowych.
– Sklep stacjonarny w Warszawie radzi sobie nadspodziewanie dobrze, sprzedaż jest wyższa od naszych założeń. Trochę zaskoczyły nas jego koszty, które też są wyższe. Sklep poniesie w pierwszym roku działalności stratę na poziomie netto, ale zakładamy, że w drugim roku to będzie już O plus. Przypominam, że ten sklep był uruchomiony nie po, aby budować zysk netto, ale po to, by zwiększać sprzedać i szybciej zagarniać tą część rynku, która jeszcze nie jest w internecie. Dzięki uruchomieniu sklepu w Warszawie, znacznie zwiększyła się nam sprzedaż rowerów, przekroczyła 30 proc. udziału w obrotach – powiedział PAP Biznes Ryszard Zawieruszyński, prezes spółki Dadelo.
– Uruchomienie jednego wielkoformatowego sklepu z towarem i kadrą to wydatek rzędu 10 mln zł. Na początku przyszłego roku planujemy otworzyć drugi sklep stacjonarny we Wrocławiu. W 2024 roku nasza sieć powiększy się jeszcze o sklep w Poznaniu lub Gdańsku. W 2025 roku możemy otworzyć 3 sklepy – dodał Ryszard Zawieruszyńskii
Wyniki finansowe Dadelo
Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2023 roku przychody spółki wzrosły o 69,1 proc. do 70,1 mln zł. W całym pierwszym półroczu sprzedaż zwiększyła się o 61,66 proc. do 98,4 mln zł.
– Dobre wyniki sprzedażowe w II kwartale i całym pierwszym półroczu to zasługa naszej bardzo elastycznej i dynamicznej polityki sprzedażowo-zakupowej. Ceny rowerów i akcesoriów rowerowych cały czas spadają, bo po wygórowanych cenach w ubiegłym roku, ciężko jest sprzedać towar, trzeba dawać duże rabaty. Producenci i dostawcy obniżają ceny. My nie możemy pozostawać z towarem z 2022 roku, musimy reagować szybko i sprzedawać stary towar, a nowy odkupować po niższej cenie. Posiadamy sporo gotówki i możemy pozwolić sobie, na taką sprzedaż po trochę niższej marży, żeby odkupić towar i sprzedawać po wyższej marży. Dlatego osiągamy tak wysoką dynamikę przychodów – powiedział prezes.