W II kwartale Zalando wprowdziło nowe marki i rekomendacje rozmiarów oparte na sztucznej inteligencji, realizując swoją strategię w kierunku bycia Starting Point for Fashion.
Zalando, jedna z wiodących europejskich destynacji e-commerce dla mody i lifestyle’u, odnotowała 87 proc. wzrost skorygowanego EBIT w drugim kwartale. Wyniósł on 144,8 milionów euro w porównaniu do ubiegłego roku. Z kolei GMV oraz przychody zanotowały nieznaczny spadek. Spółka doprecyzowała całoroczną prognozę: skorygowany EBIT podniesiony został do poziomu między 300 a 350 milionów; a oczekiwane GMV i przychody w niższej połowie.
Strategiczne inicjatywy
Solidne wyniki biznesowe wynikają z koncentracji na strategicznych inicjatywach, mających na celu przyspieszenie wzrostu, takich jak przyciąganie i utrzymywanie uwagi klientów oraz rozwój oferty logistycznej firmy.
– Inwestujemy w obszary związane ze storytellingiem i technologią, które przyspieszą przyszły wzrost. Nowe marki, jak lululemon czy Lancôme, ucieszą klientów i wzmocnią pozycję Zalando jako ich docelowego miejsca wyboru. Wprowadzenie naszego nowego narzędzia z zakresu doboru rozmiaru i dopasowania sprawi, że doświadczenia zakupowe będą jeszcze lepsze. Jest to przełomowe rozwiązanie w branży, które pomoże klientom znaleźć idealne dopasowanie przed dostawą produktu. To naprawdę ekscytujące, ponieważ pokazuje, jak jedno z głównych wyzwań w modowym e-commerce można rozwiązać na dużą skalę – komentuje Robert Gentz, Zalando Co-CEO.
– W drugim kwartale bieżącego roku po raz pierwszy uruchomiliśmy kampanię oraz specjalną strefę na Zalando.pl pozycjonującą wyłącznie polskie marki. Lokalizacja oferty to jeden z kluczowych elementów naszej strategii biznesowej, który przybliża nas do celu, jakim jest bycie Starting Point for Fashion w Polsce. W ostatnich latach polskie marki odnoszą niezwykłe sukcesy, tym bardziej cieszy nas, że możemy je wspierać w osiąganiu sukcesów w naszym kraju oraz – dzięki udostępnianiu własnej infrastruktury logistycznej oraz wsparciu marketingowemu – na arenie międzynarodowej – dodaje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.