GXO Logistics, Inc., największy na świecie operator logistyki kontraktowej ogłosił, że Adrian Stoch awansował na nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. automatyzacji, jakie powstało, aby sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu klientów na automatyzację.
Stanowisko podlegające dyrektorowi generalnemu Malcolmowi Wilsonowi obejmuje globalną odpowiedzialność za ustanowienie wiodących w branży możliwości automatyzacji, które zostaną wdrożone w globalnej skali GXO, generując nowe szanse biznesowe i zwiększając przewagę firmy w zakresie automatyzacji. Adrian Stoch będzie ściśle współpracował z dyrektorem ds. Informatyki GXO, Sandeepem Sakharkarem, w celu dalszego rozwoju i realizacji strategii technologicznej i oferty firmy.
Doświadczony lider
-Adrian Stoch jest doświadczonym liderem popartym wieloletnimi sukcesami w zakresie zapewniania wzrostu, zorientowania na klienta i doskonałości operacyjnej, który prowadził przełomowe wdrożenia automatyzacji w globalnej skali GXO – powiedział Malcolm Wilson, dyrektor generalny GXO. – Biorąc pod uwagę ogromne zapotrzebowanie klientów na technologię i zautomatyzowane rozwiązania, jeszcze bardziej skupiamy się na tym krytycznym czynniku wzrostu, aby tworzyć coraz lepsze doświadczenia i oferty dla naszych klientów, ponieważ uważamy GXO za niekwestionowanego lidera w zakresie automatyzacji łańcuchów dostaw.
Dyrektor ds. automatyzacji jest odpowiedzialny za zespół globalnych liderów ds. technologii, którzy skupiają się na automatyzacji i optymalizacji głównych ścieżek procesów magazynowych, a także współpracy w całej firmie w obszarach takich jak sztuczna inteligencja (AI) i integracja cyfrowa. GXO w całej swojej globalnej skali zdecydowanie przyspiesza wdrażanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, co znacznie zwiększa produktywność, oprócz korzyści płynących z technologii magazynowej. Wraz z rozszerzaniem pozycji lidera GXO, Adrian Stoch na swoim stanowisku będzie nadal rozwijał skalę działania i zakres kompetencji.
Wcześniej Adrian Stoch pełnił funkcję prezesa działu konsumenckiego w regionie obu Ameryk i Azji i Pacyfiku GXO, gdzie prowadził rekordowe wygrane biznesowe i kierował znaczną ekspansją automatyzacji w wielu największych amerykańskich lokalizacjach GXO dla szeregu wiodących marek takich jak: Adidas, H&M, L’Oréal i Spanx. Adrian Stoch ma ponad trzydziestoletnie doświadczenie w wielu branżach, w tym w wielokanałowym handlu detalicznym, farmacji i produkcji. Przed dołączeniem do GXO, Stoch zajmował wysokie stanowiska operacyjne w firmach: Target, Teva Pharmaceutical Industries i Cardinal Health.
GXO jest liderem w branży automatyzacji, generując około 30 proc. swoich przychodów ze zautomatyzowanych rozwiązań, w porównaniu ze średnią branżową wynoszącą 8 proc.. W pierwszym kwartale 2023 r. firma GXO ustanowiła nowy rekord w zakresie wdrażania technologii operacyjnych, zwiększając łączną liczbę technologii i zautomatyzowanych rozwiązań o 64 proc. rok do roku.