Według badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, konsumenci poświęcają średnio 7 i pół godziny miesięcznie na zakupy online. Ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online.
Ponad połowa osób, które robią zakupy na Allegro podkreśla, że oznaczenia specjalne ofert na platformie mają wpływ na ich decyzje zakupowe, w tym między innymi jest to Gwarancja najniższej ceny.
Zakupy online są niewątpliwie wygodne, ponieważ z dowolnego miejsca i o każdej porze możemy tak naprawdę wybrać to, czego w danej chwili potrzebujemy. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie. Ponadto, najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37 proc.) i raz w tygodniu (34 proc.). Według raportu SW Research dla Allegro średnio miesięcznie na zakupy online wydajemy 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1000 zł. Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, ponieważ wystarczy kilka prostych kliknięć i zamówienie jest gotowe. Potwierdzają to również preferencje wśród klientów Allegro – około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację!
Konsument zmienny jest
Według raportu ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online – warto podkreślić, że częściej są to kobiety (32 proc.) niż mężczyźni (25 proc.). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna, to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45 proc.), jakość produktu (30 proc.) oraz koszty dostawy (26 proc.).
Na znaczeniu straciły zaś między innymi wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Biorąc pod uwagę przedziały cenowe – w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy. W przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów.
Sztuczki, żeby zaoszczędzić
Polacy spędzają więcej czasu na poszukiwaniu i podejmowaniu decyzji zakupowych i stosują więcej sztuczek, aby zaoszczędzić pieniądze. Jak pokazują dane, kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w Internecie jest cena produktu (82 proc.). Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85 proc. zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe.