Outlety Factory w Polsce zanotowały 19 proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu do pierwszego półrocza 2022. Wzrosła też wartość średniego paragonu i liczba transakcji w salonach marek obecnych w centrach.
Wartość sprzedaży w salonach marek osiągnęła poziom 690 mln euro, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2022 roku. Zwiększyła się również liczba odwiedzających, wzrastając o 12 proc. do blisko 33 milionów klientów w pierwszej połowie roku.
Outlety mocno w górę
Koncentrując się tylko na wynikach centrów outletowych, sprzedaż marek wzrosła w tym samym okresie o 17 proc., odnotowując rekordowe wartości miesięczne, a wszystkie sześć regionów przekroczyło poziomy z 2022 roku. Na czele tabeli znalazły się Holandia i Niemcy (+26 proc.), gdzie ograniczenia zdrowotne nadal obowiązywały w I kwartale 2022 r., a następnie Polska (+19 proc.), Hiszpania (+17 proc.) oraz Francja i Włochy (+13 proc.). Amsterdam The Style Outlets i Viladecans The Style Outlets wyróżniają się jako dwa najszybciej rozwijające się centra w portfolio Neinver, odnotowując wzrost gęstości sprzedaży odpowiednio o ponad 30 proc. i 20 proc..
„Intensywny wzrost wielkości sprzedaży w centrach Factory w Polsce kolejny raz potwierdza silną pozycję outletów na handlowej mapie kraju i wyjątkową wartość outletowych doświadczeń zakupowych dla klientów. W pierwszym półroczu tego roku, w salonach marek obecnych w Factory kupowano częściej i wydawano większe kwoty, czego dowodem jest również wzrost liczby transakcji na poziomie 3 proc. (UPT) i wzrost wartości średniego paragonu o 12 proc. (AVT). W tym czasie do pasaży handlowych w outletach w Polsce dołączyły takie marki, jak Hugo Boss, Benetton, czy Change Lingerie, a salon adidas dwukrotnie zwiększył powierzchnię– podsumowuje Magdalena Chachulska, Asset Management Director Neinver w Polsce.
Odnotowywany trend wzrostowy potwierdza, że rekordowe zwiększenie wartości sprzedaży w ubiegłym roku jest kontynuowane i ta pozytywna dynamika będzie się utrzymywać również w drugiej połowie roku.
Doskonałe wyniki są efektem rosnącego popytu konsumentów na ofertę outletową – łączącą najlepsze marki, obniżone ceny i kuszące wrażenia zakupowe – a także odzwierciedlają sukces modelu biznesowego firmy. To model, który opiera się na zasadach elastyczności, wsparcia dla marek i aktywnego zarządzania, prowadząc do maksymalizacji efektywności sprzedaży oraz oferowania im doskonałych możliwości rozwoju.
W pierwszej połowie 2023 roku aktywność w obszarze najmu utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie, przyciągając nowe marki jak również tworząc przestrzeń dla rozwoju wielkości sieci sprzedaży i zasięgu geograficznego obecnym. Nowe marki i te, które poszerzyły portfolio, to m.in. Tommy Hilfiger, Levi’s, Under Armour, Hugo Boss, Munich, Camp David, Only, Etam, Benetton, Dockers, a także L’Oreal i Druni.