Rex Concepts, właściciel marki gastronomicznej Popeyes, 7 lipca otworzył pierwszą restaurację w Polsce, która znajduje się w Food Stacji Pasażu Grunwaldzkiego we Wrocławiu. Jak zapowiada spółka, w tym roku przewidziano 5 otwarć Popeyes w Polsce.
– Otwieramy pierwszą w Polsce restaurację marki Popeyes we Wrocławiu. Szykujemy już kolejne dwie w Szczecinie, w Centrum Galaxy i w Złotych Tarasach Warszawie. W stolicy chcemy otworzyć lokal w okresie powakacyjnym. Będzie to nasz lokal flagowy. W tym roku przewidujemy łącznie 5 otwarć Popeyes w Polsce, i 2-3 w Czechach – powiedział ISBnews Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts.
– W pierwszej fazie rozwoju skupiamy się na własnych otwarciach w centrach handlowych w 8 największych polskich miastach. Od 2025 zacznie się pojawiać coraz więcej lokali w modelu drive thru, a także zaczniemy udzielać franszyzy. Według umowy master franczyzowej zobligowani jesteśmy do otwarcia minimum 250 restauracji Popeyes w perspektywie 10 lat na rynkach Polski i Czech- dodał Jerzy Tymofiejew.
Pasaż Grunwaldzki z restauracją Popeyes
Już w nocy z czwartku na piątek przed Pasażem Grunwaldzkim pojawili się pierwsi goście wyczekujący wielkiego otwarcia kultowej amerykańskiej restauracji Popeyes. Smacznie, głośno, kolorowo i radośnie niczym na tętniących życiem ulicach Nowego Orleanu – tak obiecywał Popeyes i tak było. Goście zajadali się daniami z całej karty menu dostępnej w Polsce.
– Spodziewaliśmy się wielu gości, ale frekwencja przeszła nasze oczekiwania. Wrocławianie, ciekawi nowych smaków, przywitali nas tłumnie i z ogromnym entuzjazmem. Pierwszych gości spotkaliśmy pod Pasażem Grunwaldzkim już o 21.00 dzień przed otwarciem, kiedy nasza ekipa jeszcze przygotowywała się do oficjalnej premiery. Długa kolejka utrzymywała się praktycznie przez cały dzień – mówi Jakub Aleksandrowicz, Marketing Director Popeyes CEE. – Najbardziej cieszy nas, że większość z nich wyrażała pozytywne zaskoczenie tym, jak oryginalnie i pysznie można przygotować kurczaka, którego smak wszyscy przecież dobrze znają – dodaje Aleksandrowicz.
Sieć gastronomiczna stawia na centra handlowe
Popeyes w Polsce w pierwszej kolejności będzie rozwijać się w centrach handlowych. To właśnie tam jest gotowa infrastruktura, ustabilizowany foothall, oraz znane i rozwinięte food courty. W swoich planach sieć pod uwagę bierze najpierw największe miasta, a w nich dominujące galerie. Dopiero w kolejnej fazie rozwoju marka skupi się na lokalizacjach ulicznych.
Popeyes powstał w 1972 roku w Nowym Orleanie w Luizjanie. Marka szybko podbiła serca gości w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, stając się jedną z największych sieci restauracji szybkiej obsługi. Obecnie posiada prawie 4200 restauracji w ponad 30 krajach na różnych kontynentach, a jej specjalnością niezmiennie są aromatyczne, autentyczne smaki dziedzictwa Luizjany.