Radial, czołowy dostawca rozwiązań w zakresie realizacji zamówień e-commerce B2C, należący do belgijskiej grupy bpost, zaprezentował swój magazyn w Polsce i przedstawił zainstalowaną w nim automatykę. Gościem specjalnym była profesor Aleksandra Przegalińska, ekspert AI oraz futurolog.
W podwarszawskim magazynie Radial Poland odbyło się spotkanie dla potencjalnych klientów firmy zatytułowane „Reshaping business with new technologies: automation, AI, chatbots”. Przedstawiciele firm e-commerce i sprzedaży bezpośredniej mieli okazję zajrzeć za kulisy tego nowoczesnego obiektu. Spotkanie było także okazją do dyskusji na temat integracji automatyki, robotyki i sztucznej inteligencji w e-commerce, sprzedaży bezpośredniej i usługach fulfillment.
Głównym prelegentem wydarzenia była profesor Aleksandra Przegalińska, wybitna futurystka z Akademii Leona Koźmińskiego specjalizująca się w sztucznej inteligencji. Zapytana o swoje przewidywania dotyczące przyszłości AI, powiedziała: „Spodziewam się rozwoju i powstawania nowych systemów, ale też masowych procesów przekwalifikowania w firmach, w których ta technologia będzie wdrażana. Biznes będzie chciał korzystać z lokalnych wersji, np. ChatGPT lub innych technologii, aby zwiększyć bezpieczeństwo i rozwiązywać problemy, które są endemiczne i specyficzne dla danej firmy.
Myślę, że główną szansą, jaką możemy dostrzec, jest wzrost produktywności. Człowiek plus maszyna jest lepszy niż człowiek, ale jest też znacznie lepszy niż maszyna. Sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki pracujemy, ale nie sądzę, by pozbawiła nas pracy”.
Automatyka magazynu
Jednym z punktów spotkania była możliwość zapoznania się z automatyką i procesami zarządzania wdrożonymi w magazynie Radial Polska. Eksperci Radial oprowadzili gości i zademonstrowali zarządzanie zapasami, przetwarzanie zamówień oraz rozwiązania w zakresie wysyłki przesyłek. Najważniejszym elementem była automatyka skonfigurowana do obsługi zamówień głównego klienta Radial Polska, firmy doTERRA, która jest wiodącym na świecie producentem naturalnych olejków eterycznych, kosmetyków i suplementów diety.
Michael Auras, Dyrektor Operacji EMEA doTERRA, omówił doświadczenia związane z implementacją tego rozwiązania i przedstawił liczby potwierdzające pozytywny wpływ zautomatyzowanej realizacji zamówień na wyniki firmy i doświadczenia klientów. Powiedział: „Nie mam wątpliwości, że wprowadzenie automatyzacji w Polsce będzie miało duży wpływ na rynek EMEA. Mamy teraz ogromny potencjał do obsługi nowych rynków i klientów, co będzie napędzać nasz przyszły wzrost i rozwój”.
Ines Kainz i Markus Neuper z firmy Knapp AG, dostawcy automatyki dla Radial Polska, podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w stosowaniu innowacyjnych technologii w logistyce. Zaprezentowali, w jaki sposób połączenie inteligentnego oprogramowanie z mechatroniką, serwisem i optymalizacją umożliwia firmie Knapp wnoszenie wartości dodanej do łańcucha wartości operatorów 3PL i detalistów.
Zespół Radial, reprezentowany przez Dries’a de Love, Executive Vice President’a Europe, Leszka Czyża, Dyrektora Sprzedaży CEE oraz Tomasza Okowiaka, Dyrektora Generalnego Radial Polska, zaprezentowali misję firmy, jaką jest opracowywanie dostosowanych do potrzeb każdego klienta strategii realizacji zamówień. Korzystając z wiedzy i podejścia zorientowanego na klienta, Radial dąży do wzmocnienia pozycji marek swoich klientów. Firma wykorzystuje szyte na miarę rozwiązania, które napędzają sukces marek e-commerce i sprzedaży bezpośredniej i podnoszą jakość obsługi ich klientów.
Projekt wspierany długoterminowo
Inwestycja Radial w zautomatyzowane rozwiązanie do realizacji zamówień dla doTERRA jest doskonałym dowodem tego podejścia. Tomasz Okowiak powiedział: “Długoterminowe umowy partnerskie wspierają ten projekt. Ilustruje to nasze zaangażowanie w budowanie potencjału i dostarczanie naszym klientom najlepszych w swojej klasie rozwiązań. Jako część bpostgroup, która strategicznie koncentruje się na międzynarodowej ekspansji logistyki e-commerce, jesteśmy dobrze przygotowani do rozwoju i inwestowania zgodnie z obecnymi i przyszłymi oczekiwaniami naszych klientów”.
Wydarzenie zorganizowane przez Radial jest jednym z przykładów współpracy firmy z najlepszymi ekspertami w swoich dziedzinach. Pozwala to firmie przewidywać zmiany w branży e-commerce i zdobywać wiedzę na temat zachowań zakupowych konsumentów. Radial konsekwentnie dostosowuje swoje operacje fulfillment do zmieniających się trendów, zapewniając wyjątkowe doświadczenia zakupowe i wspierając lojalność konsumentów w stosunku do marek swoich klientów.