W ostatnim roku finansowym, zakończonym 1 kwietnia 2023 roku, Grupa Marks and Spencer (M&S) odnotowała wzrost sprzedaży w kanale online o 4,8 proc. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 14,9 proc. rok do roku.
Łączne przychody wzrosły o 9,6 proc. i wyniosły 11,9 mld funtów.
„Spożywka” najważniejsza
W segmencie odzieżowym i produktów wyposażanie domów, M&S zanotował wzrost sprzedaży o 11,5 proc. Wyniosła ona ponad 3,7 mld funtów.
Jeżeli chodzi o sprzedaż produktów spożywczych, która pozostaje kluczowa z biznesowego punktu widzenia, brytyjski detalista odnotował wzrost sprzedaży o 8,7 proc. do 7,22 mld funtów.
Jak podała spółka w komunikacie, już ponad ⅓ klientów składa zamówienia za pośrednictwem aplikacji M&S. Co ciekawe, sprzedaż w ramach usługi click and collect wzrosła w ubiegłym roku o 20 proc.