Według raportu przygotowanego przez inquiry live commerce w polsce nie stał się bardziej rozpoznawaly, a kupujący wydają w tym kanale mniej niż rok wcześniej.
Raport wskazuje, że jedynie troje na dziesięcioro polaków wskazuje, że kiedykolwiek spotkali się z pojęciem live commerce. Odsetek ten wzrasta do 70 procent, gdy nazwie towarzyszy opis zjawiska.
Samo oglądanie transmisji nie jest szczególnie popularne – spośród osób, które kiedykolwiek obejrzały transmisję 42 proc. deklaruje, że robi to rzadko a dla 17 proc. było to jednorazowe doświadczenie. Jedynie 4 procent badanych przyznaje, że bierze regularnie udział w takich wydarzeniach.
Ta forma zakupów jest bardziej znana wśród młodych użytkownikow. W grupie 18-24 lata zetknęło się z nią 39 proc. badanych. Dla grupy 25-34 lata odsetek ten wynosi 38 procent, w grupie 35-44 jest to 36 procent. Dla dalszych grup wiekowych (45-54 oraz 55+) wartości te wynoszą odpowiednio 27 i 23 procent
Spadają wydatki
Kryzys widoczny jest również w tym segmencie handlu internetowego. W 2022 roku uczestnicy transmisji wydawaliśrednio 310 zł w trakcie pojedynczej transmisji. W 2023 roku wartość ta spadła do 206 złotych. Co więcej, jedynie 12 procent badanych deklaruje, że w trakcie transmisji cokolwiek kupili. Jest to o jeden punkt procentowy więcej niż w zeszłorocznej edycji badania.
W grupie badanych, którzy kiedykolwiek obejrzeli transmisję live commerce 69 proc. deklaruje, że nigdy nie kupują w ten sposób. Dla 3 procent zakup jest jednorazową przygodą. Z kolei 10 proc. deklaruje, że kuopuje w ten sposób rzadko, 17 proc. że „od czasu do czasu” a jedynie 2 proc. kupuje w tym kanale „regularnie”.
W porównaniu do poprzedniego badania nieznacznie (2 punkty proc.) wzrósł odsetek ludzi zadowolonych z zakupów – do wartości 84 procent.