Popularna amerykańska marka Foot Locker zamierza zamknąć do 2026 roku nawet 400 sklepów. Chodzi przede wszystkim o lokale w galeriach handlowych. Cięcia mają dotyczyć na razie rynku amerykańskiego.
Foot Locker to jedna z największych globalnych sieci oferujących obuwie i odzież sportową. Firma specjalizuje się w sprzedaży butów sportowych wiodących marek. Obecnie Foot Locker jest operatorem ponad 3 tys. sklepów na całym świecie operujących pod markami Foot Locker, Kids Footlocker, Champs Sports, WSS i Atmos na całym świecie.
Nowa strategia Foot Locker
Władze sieci, przedstawiając plany biznesowe na kolejne lata, poinformowały, że do 2026 roku zamierzają ograniczyć liczbę swoich stacjonarnych sklepów aż o 400. Na razie ma to dotyczyć wyłącznie rodzimego rynku, ale nie jest wykluczone, że cięcia dotkną w dalszej perspektywie również innych rynków.
– 400 punktów, które zostanie zlikwidowane odpowiada obecnie za około 10 proc. sprzedaży całej sieci – powiedział wiceprezes firmy Anthony Aversa.
Równocześnie Foot Locker zamierza mocniej skoncentrować się na młodszych konsumentach. W planach jest uruchomienie nowego, eksperymentalnego formatu sklepów przystosowanego do oczekiwań młodych, współczesnych konsumentów.