DSV odnotowało bardzo dobre wyniki za rok 2022 dzięki dobrym rezultatom we wszystkich naszych obszarach biznesowych. W 2022 roku gross profit wzrósł o 33 proc., EBIT wzrósł o 48 proc., a skorygowane wolne przepływy środków pieniężnych wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu do 2021 roku.
Za 2022 rok dywizja Air & Sea odnotowała wzrost EBIT o 53 proc., dywizja Solutions osiągnęła wzrost EBIT o 47 proc., natomiast dywizja Road uzyskała wzrost EBIT o 9 proc. Pod koniec 2022 r. na wyniki wszystkich dywizji DSV wpłynęło ogólne spowolnienie makroekonomiczne i stopniowa normalizacja rynków transportowych.
DSV z powodzeniem zakończyło integrację Agility GIL w ciągu roku od przejęcia. Dzięki temu firma znalazła się w pierwszej trójce graczy w branży. Fuzje i przejęcia pozostają ważną częścią strategii DSV, a firma nadal monitoruje rynek w poszukiwaniu nowych możliwości tworzenia wartości.
Uznając swoją rolę jednej z wiodących firm transportowo-logistycznych na świecie, DSV podniosło swoje ambicje i zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto ze swoich operacji do 2050 roku.
Podczas gdy niepewność geopolityczna i makroekonomiczna utrzymuje się, DSV nadal koncentruje się na obsłudze klienta i dostosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych.
– DSV zanotowało bardzo dobre wyniki za rok 2022. Osiągnęliśmy wzrost EBIT o 48 proc. i dobre przepływy środków pieniężnych dzięki dobrym wynikom we wszystkich dywizjach. Rok 2022 obfitował w wydarzenia i wiem, że nasze zespoły w całej organizacji ciężko pracowały, aby wspierać naszych klientów w poruszaniu się po niezwykle niestabilnych rynkach transportowych i niepokojach geopolitycznych. Zwiększyliśmy również nasze ambicje klimatyczne i zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji CO2 netto do 2050 r. – mówi Jens Bjørn Andersen, Group CEO.
– Pod koniec roku na nasze wyniki wpłynęło ogólne spowolnienie makroekonomiczne i stopniowa normalizacja rynków transportowych. Spodziewamy się, że trend ten utrzyma się w 2023 r., co znajduje odzwierciedlenie w naszych prognozach finansowych” – mówi dodaje.
Perspektywy na rok 2023
Oczekuje się, że EBIT wyniesie od 16 000 do 18 000 mln DKK. Perspektywy na 2023 rok zakładają globalny wzrost gospodarczy na poziomie 2-3 proc. w 2023 roku – przy najniższych dynamikach wzrostu w gospodarkach rozwiniętych. Standardowo, DSV spodziewałoby się, że wolumeny transportu będą rosły zgodnie z koniunkturą gospodarczą, ale w drugiej połowie 2022 roku spadły one bardziej niż PKB ze względu na zmniejszenie poziomu zapasów i normalizację zachowań konsumentów po COVID-19. DSV spodziewa się, że negatywne zjawisko w rozwoju wolumenu transportu będzie kontynuowane w pierwszej połowie 2023 r., ale z ożywieniem w drugiej połowie roku.
Cel DSV, jakim jest zdobywanie udziału w rynku, pozostaje niezmienny we wszystkich dywizjach. DSV będzie ściśle monitorować działania w całej organizacji i odpowiednio dostosowywać swoje możliwości.