Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w lutym 2023 r. przez właściciel sklepów Esotiq wyniosły około 20,5 mln zł i były wyższe o około 21 proc. od przychodów uzyskanych w lutym 2022 r.
W tym okresie przychody Esotiq & Henderson ze sprzedaży internetowej były na poziomie około 4,8 mln zł. Tym samym wzrosły o około 35 proc. rok do roku.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosła około 62 proc. i była porównywalna z marżą zrealizowaną w lutym roku poprzedniego.
Sprzedaż po dwóch miesiącach
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Esotiq & Henderson w okresie styczeń – luty 2023 r. wyniosły około 41 mln zł i były wyższe o około 20 proc. niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Narastająco, w okresie styczeń – luty 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 9,3 mln zł i były wyższe o około 25 proc. niż w porównywalnym okresie 2022 r.
W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – luty 2023 r. wyniosła około 63 proc. i według szacunków była wyższa o około 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.
Mniejsza powierzchnia handlowa
Powierzchnia handlowa grupy Esotiq & Henderson na koniec lutego 2023 r. wynosiła 18 059 mkw. i była mniejsza o około 4 proc. niż rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. Esotiq obecnie posiada ok. 300 salonów w całej Grupie, w tym sklepy franczyzowe i własne.