Platforma Erli.pl podsumowała 2022 rok, który istotnie umocnił jej pozycje na krajowym rynku e-commerce. Osiągnęła ona wynik ponad 470 mln zł GMV oraz przekroczyła 2,7 mln sprzedanych produktów. Dodatkowo, firma w porównaniu do 2021 roku podwoiła liczbę zarejestrowanych użytkowników, co przełożyło się na 2,5-krotny wzrost liczby transakcji. W ubiegłym roku marketplace wprowadził rewolucyjny program wsparcia sprzedawców – ERLI Campaigns, co przyczyniło się między innymi do zwiększenia do ponad 15 tysięcy liczby sprzedawców zarejestrowanych na platformie.
Erli.pl z pewnością może określić 2022 rok mianem przełomowego w swojej historii. Dzięki udanej strategii, istniejący zaledwie od marca 2020 roku marketplace nie tylko powiększył grono sprzedawców o niemal 3/4 do 15 tys. zarejestrowanych sklepów, stał się również znacznie popularniejszy wśród kupujących – miesięcznie ponad 5,5 mln użytkowników odwiedza sklep online. W mijającym roku najpopularniejszą kategorią zakupową na platformie był dom i ogród – w 2022 roku nastąpił jej dynamiczny rozwój, czego efektem był ponad dwukrotny wzrost liczby oferowanych produktów.
Rośnie liczba użytkowników
Zmianie uległa również liczba zarejestrowanych użytkowników, która w ubiegłym roku niemal się podwoiła – wzrost o 97 proc. r/r (1,4 mln kupujących). Z kolei liczba transakcji przeprocesowanych przez ERLI zwiększyła się 2,5-krotnie (+137 proc,. r/r), co przełożyło się na ponad 2,7 mln sprzedanych towarów. Na koniec poprzedniego roku platforma osiągnęła wynik 470 mln zł GMV.
– 2022 rok dla branży e-commerce z pewnością nie był łatwy. Przyczyniła się do tego przede wszystkim wszechobecna inflacja. Konsumenci coraz częściej szukali sposobów na obniżenie swoich codziennych kosztów, przez co wstrzymywali się z decyzjami zakupowymi. Ta sytuacja sprawiła, że uchodzące za biznesowego „samograaja” e-commerce przestało być niezawodnym sposobem na biznes. Nastał czas, gdy gospodarka powiedziała „sprawdzam” i niektóre modele biznesowe w tej sytuacji okazały się niewydolne. Skutkiem było między innymi wycofanie się wiodących graczy z rynku. – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI – Model bizne sowy, na którym opiera się platforma ERLI jest odporny na zawirowania ekonomiczne. Tworząc ERLI zależało nam na tym, aby nasz marketplace był realnym wsparciem dla sprzedających i szansą na tańsze zakupy dla kupujących. Zdawaliśmy sobie sprawę, iż musimy zaoferować zupełnie nowy, inny jakościowo model relacji biznesowej w e-commerce. I takie założenie idealnie się odnajduje w dzisiejszych, trudniejszych dla gospodarki czasach. W wyniku naszych działań tylko w 2022 roku na platformie rejestrowało się ponad 5 tys. nowych sprzedawców.
Obrana droga i jasno postawione cele
Celem firmy na najbliższe lata jest osiągniecie silnej drugiej pozycji wśród platform sprzedażowych online w Polsce. Zadanie to nie będzie proste, ponieważ na krajowym rynku e-commerce swoją działalność prowadzą, zarówno globalni potentaci, jak i polskie firmy z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży. – Zamierzamy nadal sukcesywnie realizować swoja strategię rozwoju, która jak widać przynosi wymierne korzyści dla nas i naszych partnerów biznesowych. W najbliższym czasie będziemy informować o nowych inicjatywach, które pomogą nam w utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu. W bieżącym roku zamierzamy również zintensyfikować działania mające na celu podniesienie świadomości marki ERLI wśród konsumentów. Celem na koniec roku jest przekroczenie bariery miliarda złotych GMV i 6 mln sprzedanych produktów, a w perspektywie dwuletniej mamy plan podwoić te wyniki. Jestem przekonany, że już niedługo będziemy mogli zakomunikować o kolejnych ważnych wydarzeniach w historii ERLI – zapowiada Adam Ciesielczyk.