Grupa CCC przedstawiła plany inwestycyjne na 2023 rok. Zgodnie z zapowiedzią Marcina Czyczerskiego, prezesa CCC, łącznie powstać ma kilkadziesiąt nowych placówek.
– W sieci HalfPrice w planach jest otwarcie w tym roku ok. 20-30 sklepów, w CCC ok. 10-20 salonów netto, w Modivo (eobuwie. pl) ok. 10 lokalizacji w głównych aglomeracjach Europy Środkowo-Wschodniej. Uruchomionych ma też być co najmniej kilkadziesiąt stref eobuwie. pl w sklepach CCC – powiedział redakcji PAP Biznes Marcin Czyczerski.
Walka o poprawę efektywności
Wedle szacunkowych danych w roku obrotowym 2022/23 roku, czyli w okresie luty 2022 r. – styczeń 2023 r., grupa CCC wypracowała 9,1 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec. Rok wcześniej było to 7,6 mld zł.
– Miniony rok był wymagający dla całej branży. Dużo się działo z powodu wysokiej inflacji, słabnącej siły konsumenta czy napięć politycznych. Jesteśmy zadowoleni, że w tych trudnych warunkach osiągnęliśmy 9,1 mld zł przychodów – tj. zgodnie z zapowiadanym planem – dodał Marcin Czyczerski.
W samym czwartym kwartale, według szacunków, grupa CCC miała 86 mln zł zysku EBITDA, 47 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 57 mln zł straty operacyjnej przy przychodach na poziomie 2,43 mld zł.
– Priorytetem na 2023 rok jest wysoka rentowność, monetyzacja rozwiązań uruchomionych w Modivo, dalsza poprawa efektywności działania od strony kapitału obrotowego i efektywności kosztowej – podsumował prezes CCC.
Więcej o wynikach Grupy CCC za IV kwartał można przeczytać TUTAJ.