Przychody Grupy AmRest, multibrandowego operatora restauracji franczyzowych w Europie, w czwartym kwartale 2022 roku wzrosły rok do roku o 20,8 proc. do poziomu 651,1 mln euro. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach wyniósł 117 proc.. – poinformowała spółka we wstępnych wynikach.
Łączna kwartalna sprzedaż AmRestu na głównych rynkach (Europa Zachodnia, Europa Wschodnia i Chiny) wzrosła kwartał do kwartału o 1,5 pro., co pozwoliło ustanowić nowy rekord wszech czasów.
Niniejszy komunikat jest ostatnim raportem ze wstępnymi wynikami sprzedaży dystrybuowanym przez AmRest. Począwszy od roku finansowego 2023 Grupa będzie publikować wyłącznie pełne raporty okresowe.
2389 lokali gastronomicznych w portfolio AmRestu
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce, Republice Czeskiej, na Węgrzech, w Bułgarii, w Rumunii, w Serbii, w Słowacji, w Chorwacji, w Hiszpanii oraz w Niemczech działa na podstawie umów franczyzy restauracji Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej oraz Chinach. Obecnie Amrest prowadzi sieć złożoną z 2389 lokali.