DHL i Cainiao zainwestują w Polsce 60 mln euro w sieć automatów paczkowych. Celem jest zbudowanie największej tego typu sieci na naszym rynku.
Niemiecka firma kurierska DHL i należąca do Alibaba Group firma logistyczna Cainiao podpisały umowę o współpracy. W ramach pierwszego etapu realizacji porozumienia DHL kupi części udziałów polskiego oddziału Cainiao. Zgodę na transakcję muszą wydać jeszcze odpowiednie organa, co może potrwać kilka miesięcy.
– Polska to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, który do 2027 r. ma się podwoić, a nawet 40 proc. konsumentów preferuje dostawę przesyłek do automatów paczkowych. Łącząc siły z Cainiao, wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego dostawcy paczek. Stworzymy rozległą sieć najnowocześniejszych schowków na paczki – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Pablo Ciano, CEO w DHL eCommerce Solutions.
DHL i Cainiao łączą siły w Polsce
Obecnie DHL i Cainiao mają łącznie ok. 1,2 tys. automatów paczkowych w Polsce. Ta pierwsza firma w listopadzie ub.r. zapowiadała, że do końca roku chce postawić kilkaset maszyn, a docelowo mieć ich kilka tysięcy. Natomiast automaty Cainiao służą do odbioru zakupów z Aliexpress. W styczniu ub.r. było ich ponad 300, firma zapowiadała, że w dłuższej perspektywie rozwinie sieć do 3 tys.
Firmy zapowiadają, że w pierwszej fazie współpracy zainwestują 60 mln euro w kolejne maszyny. Mają one być rozstawiane w kluczowych lokalizacjach i być wygodne w użytkowaniu. Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, że celem strategicznym jest stworzenie wiodącej sieci automatów paczkowych w Polsce.
– Cieszymy się, że znaleźliśmy tak silnego partnera, jak DHL , który podziela naszą wizję. Łącząc doświadczenie obu firm w zakresie logistyki, technologii i handlu cyfrowego, dążymy do świadczenia naszym klientom najwyższej jakości usług i tworzenia niezrównanych doświadczeń zakupowych dla konsumentów – zapewnia William Xiong, dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny Cainiao Network w regionie Europy i Morza Śródziemnego.