Najnowszy raport Morning Consult “Fastest Growing Brands 2022” rozwiewa wątpliwości, które brandy z USA w minionym roku urosły najbardziej. Na podium znalazły się m.in. techowy gigant Meta, producent obuwia Crocs, kultowe słuchawki Beats czy producent elektronarzędzi, MILWAUKEE. Sprawdziliśmy, czy Polacy wciąż kochają marki ze Stanów i jak krajowy rynek reaguje na trendy zza wielkiej wody.
Publikowane co roku zestawienie firmy badawczej Morning Consult wskazuje, które amerykańskie marki odnotowały największy wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W 2022 roku były to:
- Meta (technologie)
- Crocs (moda)
- Beats by Dre (elektronika)
- STōK Cold Brew (napoje)
- MILWAUKEE Tool (elektronarzędzia)
- Zelle (płatności)
- Adobe (technologie)
- Great Value Cream Cheese (produkty spożywcze)
- Gatorade Fit (napoje)
- Office Depot (artykuły biurowe)
Jak Morning Consult zmierzył ten wzrost? Bardzo prosto: w styczniu 2022 roku zapytał dorosłych konsumentów z USA o to, na jakie marki planują przeznaczyć swoje pieniądze. W październiku ankieterzy powtórzyli swoje pytanie. Te brandy, które odnotowały największy wzrost zainteresowania, znalazły się na czele rankingu. Nie dziwi obecność w czołówce big techów i korporacji o globalnym zasięgu. Co ciekawe, w pierwszej piątce uplasowała się marka MILWAUKEE, którą w Polsce znamy z tego, że kieruje swoje produkty głównie do firm i profesjonalistów.
Trendy, które uwidaczniają się w badaniu amerykańskiego rynku, zauważalne są również w innych krajach. W ostatnich latach holding reklamowy J. Walter Thompson przeprowadził badanie, z którego wynika, że nawet 93 proc. kupujących z różnych regionów świata reaguje pozytywnie na marki ze Stanów. Ludzie kojarzą je z jakością i innowacyjnością.
Dane potwierdzają adopcję trendów z USA
Moda na produkty ze Stanów wciąż ma się dobrze. Dane BrandFinance wskazują, że dziś 7 na 10 najwyżej wycenianych marek na świecie pochodzi z USA, a kraj ten odpowiada za 49 proc. całkowitej wartości firm w rankingu. USA jest dziś naszym piątym co do wielkości partnerem handlowym.
GUS podaje, że od stycznia do lipca 2022 roku sprowadziliśmy z Ameryki produkty warte 38,2 mld PLN. Kultowe produkty “made in America” kuszą z niesłabnącą siłą, a tamtejsze trendy błyskawicznie wpływają na lokalny rynek. Klient z Polski chce korzystać z tych samych, solidnych, markowych produktów, które ma do dyspozycji jego ulubiony amerykański influencer. W tym względzie krajowi przedsiębiorcy nie różnią się bardzo od konsumentów. Polskie firmy wybierają wysokiej klasy narzędzia i oparte na nowoczesnych technologiach urządzenia z USA, bo mogą oczekiwać od nich stałej jakości.
Dodatkowo naturalnym następstwem rosnących cen paliw, zwiększającej się świadomości ekologicznej i trendu optymalizacji wydajności pracy, narzędzia zasilane wymiennymi akumulatorami, oferowane przez takich producentów jak MILWAUKEE, będą zdobywały budżety coraz większej liczby firm w Polsce. Mowa o takich branżach jak budownictwo, energetyka czy automotive, ale też stolarstwo czy ogrodnictwo.