30. rocznica obecności na polskim rynku, otwarcie 500. restauracji, ponad 31 tysięcy pracowników i powiększające się grono franczyzobiorców – mimo wyzwań rynkowych rok 2022 był dla McDonald’s czasem dynamicznego rozwoju.
– 2022 był dla nas rokiem szybkiego rozwoju. 30 nowych restauracji, 12 nowych franczyzobiorców, miliony zadowolonych gości i możliwości rozwoju naszych pracowników. A to wszystko w obliczu wielu wyzwań – pandemii, inflacji, wojny za naszą wschodnią granicą. Dzięki naszej skali oraz partnerskim relacjom z naszymi franczyzobiorcami i dostawcami, jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania. Przed nami kolejny rok, w którym chcemy zwiększyć tempo wzrostu – mówi Tomasz Rogacz, dyrektor zarządzający McDonald’s Polska.
McDonald’s zakończył rok z 517 restauracjami w Polsce. Złote łuki pojawiły się w 15 nowych miastach: Łukowie, Prudniku, Wałczu, Nidzicy, Jarosławiu, Strykowie, Krasnymstawie, Wyszkowie, Ząbkowicach Śląskich, Iławie, Łasku, Tucholi, Zambrowie, Kraśniku oraz Świebodzinie. Kolejnych 15 restauracji powstało przy autostradach lub w miastach, w których sieć była już obecna.
20 z 30 nowo otwartych lokali zarządzanych jest przez franczyzobiorców. W 2022 roku do tego grona dołączyło 12 osób. Niektórzy prowadzili wcześniej własne przedsiębiorstwa, inni pracowali w korporacjach. Łącznie w systemie jest już 88 franczyzobiorców, którzy prowadzą 90 proc. restauracji sieci.
2023 pod znakiem dalszego rozwoju
– Wciąż widzimy dużą przestrzeń do rozwoju sieci McDonald’s w Polsce. Za pięć lat, kolejny okrągły jubileusz chcemy świętować z 700 restauracjami. W kolejnych latach chcemy otwierać ponad 30 nowych lokali rocznie. Zamierzamy wychodzić naprzeciw potrzebom naszych gości, rozwijać usługi, doskonalić restauracje, nasze menu i inwestować w rozwój zespołu. Wierzę, że dzięki zaangażowaniu i codziennej pracy 31 000 wspaniałych pracowników, możemy to osiągnąć – dodaje Tomasz Rogacz, dyrektor zarządzający McDonald’s Polska.