Mimo wyzwań rynkowych zespół Makro Polska osiągnął wyznaczone cele w minionym roku. Firma m.in. odnotowała ponad miliard złotych obrotu w sprzedaży marek własnych, otworzyła setny sklep ambasadorski ODIDO, a w ramach zielonej transformacji przebudowała kolejne trzy hale. Wdrożono również nową strategię sCore, która jest ugruntowaniem hurtowego DNA Makro Polska.
Rok 2022 w wielu branżach, w tym HoReCa, pozostał pod znakiem walki ze skutkami pandemii COVID-19. Dodatkowe wyzwania przyniosły przedsiębiorcom wybuch wojny w Ukrainie, inflacja, w tym wzrost cen energii. Makro Polska wdrożyło nowe rozwiązania i programy, aby odpowiedzieć na potrzeby klientów profesjonalnych. Przykładem mogą być „Zielone etykiety”, program polityki cenowej, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą zwiększać znacząco swoją marżowość. Do niego włączono już ponad 9000 produktów z oferty Makro. Sieć rozwinęła również asortyment produktów marki własnej – Fine Life, METRO Chef i METRO Professional. Są to artykuły nieustannie testowane, dostosowane do aktualnych trendów rynkowych. Marki własne Makro w ciągu niecałych 11 miesięcy minionego roku osiągnęły ponad miliard zł obrotu i obecnie stanowią 1/6 wartości sprzedaży firmy.
Makro Polska wspiera także klientów Traders, oferując im współpracę w ramach modelu franczyzy, który zapewnia franczyzobiorcom swobodę działania i niezależność. Aby przybliżyć klientom nowy format sieci pod zielono-pomarańczowym szyldem, Makro zorganizowało w minionym roku ODIDO Expo. Sklepy modelowe sieci pojawiły się w 4 halach w Polsce, a odwiedziło je ponad 500 osób. Przełomowym momentem było dla ODIDO otwarcie setnego sklepu ambasadorskiego w formacie Elevate w Kobyłce pod Warszawą.
Intensywny rozwój
Nowe rozwiązania zaoferowano również klientom gastronomii. Zespół Makro Polska świętował 5 urodziny Akademii Inspiracji, która w czasie pandemii nie zawiesiła swojej działalności, a jej eksperci organizowali szkolenia online. W listopadzie minionego roku Makro zaś przeprowadziło Tydzień Kuchni Polskiej, wydarzenie związane z obchodami Święta Niepodległości w nowej odsłonie. Wzięło w nim udział blisko 400 restauracji z 224 miast. W promocję akcji zaangażowanych było 15 ambasadorów oraz ponad 50 influencerów.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Makro Polska prowadzi szereg działań mających na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko. Do końca 2023 roku sieć hurtowni planuje przebudowę 2/3 swoich hal pod kątem rezygnacji z freonu w urządzeniach chłodniczych i redukcji zużycia energii. W minionym roku przebudowę przeszły trzy hale sieci.
– Bez wątpienia rok 2022 był pełen wyzwań dla każdego z nas. Zespół Makro Polska cały czas obserwował sytuację i był blisko klientów, aby na bieżąco odpowiadać na ich potrzeby – mówi Dominik Branny, prezes zarządu Makro Polska – Nie spoczywamy jednak na laurach. Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej strategii sCore, która jest powrotem do naszych hurtowych korzeni.