Sportano.pl, innowacyjny multibrandowy sklep sportowy online, otwiera zaawansowany technologicznie stacjonarny sklep w największym warszawskim retail parku Homepark Targówek. Podpisana w grudniu 2021 roku umowa obejmuje powierzchnię handlową równą niemal 2500 mkw. oraz powierzchnie zewnętrzne.
– Homepark Targówek to w tej chwili pierwsze i jedyne miejsce, gdzie klienci mogą zapoznać się z nowym, innowacyjnym pomysłem na salon sportowy. Marka Sportano.pl, dotychczas obecna wyłącznie on-line, prezentuje nie tylko ponad 600 marek sportowych, ale pozwala na miejscu je sprawdzić i przetestować, tak, aby kupujący w pełni docenił walory wybranego produktu. Dzięki nowemu salonowi Sportano.pl Homepark Targówek rozszerzy swoje bogate portfolio i zaoferuje klientom jeszcze więcej produktów w zupełnie nowej formule zakupowej – komentuje Agata Brzezińska, Head of CEE w firmie Pradera.
Rozwój Sportano.pl
– Sportano.pl to najszersza oferta produktów sportowych premium w Europie Środkowej. Zależy nam, aby każdy sportowiec – amator czy profesjonalista – w dowolnej dyscyplinie, znalazł u nas wszystkie niezbędne produkty i akcesoria. Na każdą dyscyplinę patrzymy z perspektywy potrzeb sportowców. Naszą ideą było, aby zbudować takie portfolio marek, które pozwoli każdej osobie znaleźć sprzęt dla siebie. Mamy na miejscu 50 tys. produktów, a niemal 200 tys. dostępnych online z dostawą 24h. Zachęcamy do odwiedzenia Sportano.pl w Homepark Targówek i przetestowania nowej formy odkrywania sportu – wyjaśnia Dariusz Frużyński, dyrektor handlowy Sportano.pl
Sportano.pl to marka rozwijana przez twórcę Eobuwia, Marcina Grzymkowskiego. Platforma online w swojej ofercie ma marki i produkty z niemal wszystkich dyscyplin sportowych, m.in. kolarstwa, sportów zimowych, siłowni i fitnessu, sportów wodnych, sportów outdoor i sportów walki. W związku z coraz silniejszym udziałem e-commerce na rynku handlowym, Sportano.pl otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny. Salon zlokalizowany jest w warszawskim Homepark Targówek.
– Homepark Targówek poszerza ofertę o niesamowicie przemyślany koncept sportowy. Będzie on odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy oczekują profesjonalnego doradztwa w zakupach, szerokiej oferty i ekspresowej dostawy. Experience, który jest jednym z głównych powodów, dla którego klienci wybierają sklepy stacjonarne i konkretne marki w tym przypadku na pewno nie zawiedzie. To pierwszy tego typu showroom w Polsce, tym bardziej cieszymy się, że marka Sportano wybrała lokalizację naszego Klienta – dodaje Ada Budynek, Leasing Manager, Associate, Retail Agency Poland, Cushmnan & Wakefield.
Przez Internet kupujemy coraz częściej, lecz odwiedzalność w centrach handlowych wciąż rośnie
Otwarcie salonu Sportano.pl to przełomowy dla branży krok, łączący zapewnienie pozytywnego doświadczenia zakupowego i dogodnej formy e-handlu. Jest on odpowiedzią na potrzeby konsumenckie – jak przedstawiła w kwartalnym raporcie międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield, odsetek klientów kupujących przez Internet stale rośnie. We wrześniu 2022 roku wzrost udziału e-handlu wyniósł 9,7%. W zakresie e-commerce, szczególnie zauważalna jest wzmacniająca się pozycja produktów kategorii modowych.
– Według ostatnich badań, średnioroczny udział e-commerce w polskim handlu detalicznym waha się już na poziomie 14 proc., jest więc prawie trzykrotnie wyższy niż przed pandemią COVID-19 i będzie rósł do poziomu prawie 20 proc. w 2027 roku. Warto również nadmienić, że planowane przychody rynku e-commerce w Polsce wyniosą za 5 lat już prawie 190 mld PLN, a więc około dwa razy więcej niż w zeszłym roku – podsumowuje Damian Kołata, Head of Industrial & Logistics Agency Poland, Head of E-Commerce CEE.
Warto również zaznaczyć, że pomimo wzrostu udziału e-commerce, frekwencja klientów w centrach i parkach handlowych w III kwartale 2022 roku była wyższa o 14 proc. niż w 2019 roku. Miesięcznie obiekty te odwiedzane były średnio przez 411 tys. osób na obiekt handlowy.