Laurella, młoda marka modowa działająca w modelu stacjonarnym oraz w kanale e-commerce, zapowiada szereg działań mających na celu pogłębienie podjętej przez firmę troski o środowisko. Dalszy rozwój w kierunku mody cyrkularnej i wprowadzenie biodegradowalnych/kompostowalnych foliopaków to tylko niektóre z planowanych wdrożeń.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy odzież, dodatki i akcesoria modowe kupiło w sieci 79 proc. konsumentów, a ich zakup planuje 27 proc. Takie dane pokazują, że mariaż przemysłu odzieżowego z e-commerce stał się faktem i ma przed sobą dalszą przyszłość. Wyzwanie związane ze sprzedażą to jednak nie jedyne, jakie stoi przed branżą odzieżową. Innym, ważnym tematem, który firmy modowe powinny zaadresować, jest zrównoważony rozwój. Marką, która wychodzi naprzeciw takim potrzebom rynku, jest Laurella.
Z „garażu” prosto do szafy
Po zmianie kolekcji, w celu przygotowania miejsca w magazynach lub pozbycia się produktów drugiej jakości, wiele firm odzieżowych masowo niszczy niesprzedane ubrania. Tymczasem Laurella, w opozycji do nadmiernego konsumpcjonizmu oraz trendu fast fashion, wielokrotnie już realizowała (i ma w planach kolejne) wyprzedaże garażowe, podczas których możliwe było zakupienie ubrań ze starszych kolekcji oraz niepełnowartościowych produktów po okazyjnych cenach.
– Laurella wielokrotnie organizowała wyprzedaże garażowe, na których kobiety mogły kupić w dobrej cenie ubrania, które z jakiegoś powodu nie były już dostępne (lub w ogóle nie trafiły) do regularnej sprzedaży. Tegoroczna edycja wydarzenia, która odbyła się w czerwcu, cieszyła się o 50 proc. większym zainteresowaniem w porównaniu do ubiegłego roku. Zakupów dokonało co najmniej 1500 klientek – podkreśla Marcin Vogel, prezes Laurelli.
Silna społeczność
Laurella na co dzień buduje rynek mody cyrkularnej, przyczyniając się tym samym do wzrostu świadomości konsumentów. W tym celu twórcy marki zachęcają do wymiany społecznościowej i dołączenia do grupy „Laurella” na Facebooku, która w niecałe półtora roku zebrała niemal 50 tysięcy użytkowników. W tym miejscu klientki Laurelli nie tylko dzielą się opiniami o produktach, ale przede wszystkim mają możliwość wymiany lub sprzedaży nowych i używanych ubrań marki. Cały proces, realizowany w grupie, wspierany jest przez markę, która pokrywa koszty dostawy realizowanej za pośrednictwem usługi InPost Paczkomaty.
Ekologiczna przyszłość
Firma deklaruje, że ze względu na troskę o środowisko, planuje wdrożyć kolejne, zrównoważone działania. Obecnie do transportu firma stosuje opakowania z tektury pochodzącej z recyclingu, jednak w niedalekiej przyszłości planuje wprowadzić dodatkowo biodegradowalne foliopaki wykonane ze skrobi kukurydzianej – obecnie trwa etap testów. Firma planuje także zmniejszyć udział opakowań foliowych wykorzystywanych do przechowywania odzieży na rzecz opakowań pergaminowych.
– Implementacja proekologicznych działań to dla Laurelli nie tylko kwestia tzw. korporacyjnych wytycznych czy długofalowych oszczędności, ale przede wszystkim wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu i krok ku jeszcze bardziej efektywnemu prowadzeniu biznesu w zgodzie z naszą planetą i w trosce o nią – dodaje Marcin Vogel.