Japońska gigant odzieżowy Uniqlo, należący do koncernu Fast Retailing, nawiązał współpracę z firmą Adyen w zakresie obsługi płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych marki na wielu rynkach. Dzięki nowoczesnym technologiom płatniczym Uniqlo usprawni całą ścieżkę zakupową klienta, niezależnie od kanału, w jakim dokonuje transakcji.
Integracja z Adyen, globalną platformą płatniczą, eliminuje potrzebę zawierania umów z wieloma dostawcami, tym samym pozwalając Uniqlo na łatwą konsolidację i uzgadnianie informacji o płatnościach we wszystkich kanałach sprzedaży. Ta pojedyncza platforma daje Uniqlo elastyczność w szybkim wdrożeniu usług omnichannel.
Doświadczenia klienta na miarę ery omnichannel
– Pytanie nie dotyczy już tego, czy firmy powinny rozważać strategię omnichannel, czy nie – chodzi o określenie, jak te kanały dalej rozwinąć. Możliwość zaoferowania spójnego rozwiązania płatniczego na wielu rynkach to katalizator doświadczenia klienta na miarę ery omnichannel. Konsumenci wymagają szybkich, bezproblemowych i bezpiecznych płatności zarówno w sklepach, jak i w Internecie. To ostatni krok, który dzieli ich od wybranego produktu – jeśli technologia pozwala, by był on szybki i łatwy, podkreśla wyjątkową obsługę, jakiej oczekują dzisiejsi kupujący – mówi redakcji Omnichannelnews.pl Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
– Tworząc rozwiązania, Adyen zawsze kieruje się chęcią usprawnienia ścieżki zakupowej klientów firm, zwiększania ich radości z nabytych produktów, a także spowodowania, że doświadczenie podczas kontaktu z marką będzie pozytywne. Technologia buduje skalę sprawności transakcji, jednak ostateczna ocena zawsze należy do klienta. Wielokanałowy wymiar i charakter doświadczenia zakupowego w Uniqlo z pewnością odegra ważną rolę w budowaniu jego satysfakcji. Cieszymy się, że bezpośrednio uczestniczymy w tej podróży jako partner płatniczy sieci – dodaje Jakub Czerwiński.
Uniqlo ma 2 tys. sklepów na świecie
Firma Uniqlo została założona w 1984 roku w Hiroszimie, najpierw jako Unique Clothing Warehouse, a potem nazwę skrócono. Obecnie Uniqlo należy do Fast Retailing, trzeciego najbardziej dochodowego koncernu modowego na świecie. Za sterami firmy od samego początku stoi Tadashi Yanai – najbogatszy japoński biznesmen z majątkiem szacowanym na 16,4 miliarda dolarów. W 2013 roku trafił on na listę 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie według magazynu „Time”.
Marka Uniqlo posiada na świecie sieć złożoną z 2 tys. sklepów stacjonarnych, większość z nich – ponad 800 zlokalizowanych jest w Azji,. Firma prowadzi również sprzedaż w sklepach internetowych, w których zamówienia są przyjmowane z całego świata. Sklepy Uniqlo można znaleźć w wielu prestiżowych lokalizacjach, m.in. na głównych ulicach handlowych Paryża, Londynu i Nowego Jorku, na przykład na Fifth Avenue.