Maxi Zoo Polska obchodzi w tym roku dziesięciolecie działalności na polskim rynku. Z okazji jubileuszu firma przygotowała dla swoich klientów wiele atrakcji, które będą pojawiać się w ofercie przez cały rok.
– Rynek produktów dla zwierząt rozwija się coraz szybciej, w 2020 roku osiągnął obrót 21,8 mld euro. W tym samym roku w 88 milionach europejskich domów – co daje prawie 40 proc. wszystkich gospodarstw domowych – mieszkały różne gatunki pupili – psy, koty, ptaki, małe ssaki, ryby i gady. Przekłada się to na roczny wzrost przemysłu spożywczego dla zwierząt domowych o 2.8 proc. (średnia wartość w ciągu ostatnich 3 lat). To daje poważne podstawy do tego, by oceniać tendencje wzrostowe pozytywnie i liczyć na dalszy rozwój branży – podkreślił Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Maxi Zoo Polska należy do międzynarodowej Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich. Oferta i filozofia firmy skupia się na zaspokojeniu potrzeb wszystkich pupili. Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się 17 października 2012 roku w centrum handlowym przy ulicy Jutrzenki w Warszawie. Była to historyczna data dla wszystkich przyjaciół zwierząt w Polsce. Był to pierwszy tak duży sklep dla zwierząt na teranie naszego kraju (ponad 500 mkw.), a jednocześnie zapowiedź rozwoju sieci, istniejącej w Europie pod marką Fressnapf od 1990 roku. Obecnie jest to najlepiej rozpoznawalna na rynku sieć sklepów z produktami dla zwierząt, lubiana i ceniona przez klientów – dowodem tego jest siedmiokrotnie zdobycie tytułu najlepszego sklepu stacjonarnego w konkursie Top for Dog.
Maxi Zoo jest firmą zorientowaną na klienta. Od momentu rozpoczęcia działalności uważnie wsłuchuje się w głosy osób odwiedzających sklepy. Jest to standard realizowany na każdym poziomie zatrudnienia – od pracowników sklepów po dyrektora zarządzającego, Wojciecha Kamińskiego, który regularnie odwiedza sklepy stacjonarne. Obecnie firma buduje swoją obecność na rynku omnikanałowo. By zapewnić konsumentom możliwość zakupów o każdej porze i w całej Polsce, w 2019 roku został uruchomiony sklep online maxizoo.pl. Stale powiększająca się sieć sklepów stacjonarnych nie tylko ułatwia dostęp do ponad 6000 produktów dostępnych od ręki, ale też pozwala na wchodzenie w interakcje ze sprzedawcami, którzy chętnie wspierają klientów swoją wiedzą w ich decyzjach zakupowych.
Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży
Od czerwca 2020 firma uczestniczy w największym programie multiprtnerskim PAYBACK, co umożliwia klientom korzystanie z dodatkowych benefitów zarówno w trakcie zakupów w sklepach sieci Maxi Zoo, jak i u pozostałych partnerów programu.
– Od momentu swojego debiutu na polskim rynku w 2012 roku, Maxi Zoo nieprzerwanie rozwija swoją działalność, zdobywając zaufanie coraz szerszej rzeszy klientów. Od początku śmiało patrzyliśmy w przyszłość, wierząc, że proponowana przez nas formuła sklepów jest wyczekiwana przez opiekunów zwierząt. Obecnie nasza sieć liczy 64 sklepy. W tym szczególnym dla nas roku planujemy kolejne 24 otwarcia. Każdy nowy sklep to nie tylko nowe miejsca pracy, ale też działania wspierające lokalne organizacje prozwierzęce, których dany sklep jest patronem – powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. – Dziękuję wszystkim naszym klientom i pracownikom, to dzięki nim nasz rozwój jest możliwy. Budujemy przyjazne miejsca pracy, nasi sprzedawcy, ze względu na ukończone szkolenia, są prawdziwymi doradcami dla naszych klientów, oferując im najwyższej jakości produkty i porady. Co ważne – wszyscy pracownicy Maxi Zoo są zatrudniani na umowę o pracę bez okresu próbnego. To daje im poczucie bezpieczeństwa, tak cenne w tych niepewnych czasach. Również klienci doceniają możliwość odwiedzania naszych sklepów stacjonarnych, w zeszłym roku zrobiło w nich zakupy ponad 3,5 miliona klientów, oraz w sklepie online maxizoo.pl, w którym zrobiło zakupy ponad 300 tysięcy osób. Mam nadzieję, że w tym roku będzie ich jeszcze więcej – dodał Wojciech Kamiński.
W sklepach sieci Maxi Zoo nie sprzedaje się zwierząt. Firma uważa, że choć powierzchnia jej sklepów jest największa wśród sklepów dla zwierząt w Polsce, to jednak nadal jest niewystraczająca, aby móc zwierzętom zapewnić warunki odpowiednie do ich gatunku, które byłyby zbliżone do warunków panujących w naturze. Za to do sklepów Maxi Zoo można przyjść na zakupy ze swoim podopiecznym, co szczególnie ułatwia wybór różnego rodzaju wyposażenia, ubranek czy obroży.
Z myślą o zwierzętach
Od początku działalności sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt poprzez rzeczowe i finansowe darowizny dla schronisk, fundacji i innych organizacji prozwierzęcych oraz akcje informacyjne, takie jak promowanie odpowiedzialnej adopcji. Od 2015 roku firma przekazała łącznie ponad dwa miliony złotych jako wsparcie finansowe i rzeczowe na rzecz zwierząt w potrzebie. Od 7 lat spółka prowadzi akcję „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”, w ramach której od 5 lat wraz ze swoimi klientami wspiera psy ratownicze Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. W 2021 akcja ta została uznana za najlepszą inicjatywę społeczną w konkursie Top for Dog.
Z okazji dziesięciolecia firmy, sklepy stacjonarne i sklep online maxizoo.pl przygotowały specjalną ofertę urodzinową – przez cały 2022 rok na każdego z klientów będą czekać różne atrakcje i interesujące promocje. Pomimo pandemii we wszystkich sklepach pojawiły się urodzinowe dekoracje, by uprzyjemnić klientom zakupy i wspólnie celebrować jubileusz.