Metro Properties rozpoczyna 2022 rok z poziomem najmu w centrach handlowych M1, sięgającym ponad 99 procent. Portfolio najemców uzupełnione zostało we wszystkich dziewięciu lokalizacjach o znane marki lokalne i międzynarodowe wielu branż. Największą powierzchnię – ponad 7700 m² – zyskał market budowlany OBI, który jeszcze w tym roku zaprosi klientów w Częstochowie.
– Strategią najmu Metro Properties na rok 2022 jest utrzymanie stopnia komercjalizacji centrów M1 na niezmiennie wysokim poziomie. To duże wyzwanie, ponieważ sytuacja ekonomiczna wciąż jest niestabilna. Niemniej jednak wielu najemców na rynku wciąż interesuje się możliwością wynajmu lokali w naszych obiektach, co pozwala nam kreślić plany biznesowe na kolejne miesiące – mówi Justyna Hara, dyrektor działu najmu METRO PROPERTIES.
W ubiegłym roku i na początku obecnego, zarządca popularnych centrów M1 podpisał 34 nowe umowy najmu na łączną powierzchnię ponad 14300 m². To sklepy niemal wszystkich branż dostępnych w galeriach handlowych: od mody, przez artykuły dla domu, biżuterię, drogerie aż po punkty usługowe, kawiarnie i restauracje oraz wielkopowierzchniowy sklep DIY. Nowi najemcy pojawili się we wszystkich dziewięciu obiektach w Polsce.
Największą powierzchnię zyskał market budowlany OBI, który już w drugim kwartale tego roku zaprosi klientów centrum M1 w Częstochowie. Na powierzchni ponad 7700 m² dostępna będzie pełna oferta marketu wraz z Centrum Ogrodniczym OBI. Umowę zawarto na minimum 10 lat.
– Ważnym zadaniem jest dla nas również utrzymanie współpracy z najemcami, których sklepy od lat funkcjonują w centrach M1, a którym w bieżącym roku wygasają umowy najmu. Już dzisiaj rozmawiamy o przedłużeniu łączących nas kontraktów. W planach mamy również kilka relokacji, otwarcia nowych sklepów, ale i otwarcia sklepów w nowych odsłonach – dodaje Justyna Hara.
Intensywny przełom roku w obszarze najmu Metro Properties
Intensywnym czasem dla nowych najemców był ostatni kwartał minionego roku i początek obecnego. Wówczas portfolio sklepów w obiektach zarządzanych przez Metro Properties zostało rozszerzone o 10 najemców w pięciu centrach M1 w Polsce południowej i centralnej.
W M1 Czeladź na Śląsku, w drugim kwartale, klientów przywita pierwszy w mieście sklep marki „Half Price”. Jest to nowoczesny koncept w kategorii off-price, który oferuje duży wybór produktów popularnych światowych brandów w atrakcyjnych cenach. W sklepie klienci znajdą takie artykuły jak odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu. Segment mody, jeszcze w pierwszym kwartale, uzupełni sklep „Report Young” z ofertą dla dzieci i młodzieży na ponad 100 m².
W pasażach handlowych pojawi się też sklep marki „Dla Spania” z łóżkami, materacami i pościelą,
a znany sklep z artykułami dla domu „Home&You” zmienił lokalizację w obiekcie i zaprosi klientów w nowej odsłonie. Późną jesienią w M1 Czeladź, na powierzchni ponad 250 m², otwarta została drogeria popularnej marki „Hebe”.
W M1 Kraków zostanie otwarta piekarnia i cukiernia „Lajkonik. House of Bakery” z bogatą ofertą pieczywa, słodkich wypieków i kawy serwowanej na miejscu, na łącznej powierzchni 80 m². W podwarszawskim M1 Marki klientów wkrótce zaprosi biuro podróży Rainbow Tours. Natomiast w M1 Poznań rozpoczął działanie punkt obsługi klienta, połączony ze sprzedażą ubezpieczeń – „CUK Ubezpieczenia”.
Natomiast w zarządzanym przez Metro Properties parku handlowym w Olsztynie ofertę restauracyjną uzupełni szwedzka marka Maxx Burger z wyjątkową propozycją wysokiej jakości burgerów i dodatków do nich.