Metro Properties zakończyło trwający około dziewięciu miesięcy proces certyfikacji BREEAM IN-USE dla wszystkich centrów handlowych M1 z wynikiem „Outstanding” w kategorii Building Management oraz „Excellent” w kategorii Asset Performance . Firma utrzymała ocenę ratingową z 2018 r. oraz podwyższyła punktację procentową w większości obszarów.
– To ważne wydarzenie dla Metro Properties, dające świadectwo sprawności i efektywności zarządzania, jak również wysokiej świadomości celów zrównoważonego rozwoju naszego zespołu oraz partnerów biznesowych, prowadzących swoje sklepy w naszych obiektach. Centra M1 zostały wybudowane ponad 20 lat temu, ale dzięki konsekwentnej pracy i systematycznemu rozwojowi w wielu obszarach funkcjonowania, nie ustępują młodszym, bardziej efektownym architektonicznie obiektom na rynku – mówi Renata Kinde – Czyż, Prezes Metro Properties.
BREEAM IN-USE dla wszystkich centrów handlowych M1
W trakcie certyfikacji obiekty poddawane są ocenie wielokryterialnej pod względem: wyposażenia technicznego, ekologicznym oraz społecznym.
Dzięki takiemu systemowi ocen certyfikat BREEAM stanowi gwarancję, że budynek, który go uzyskał ma pozytywny wpływ na środowisko oraz ich użytkowników. Z kolei komfort użytkowników ma znaczący wpływ na ich pracę i przekłada się znacząco na ich dobre samopoczucie i produktywność.
– W centrach handlowych M1, które są już eksploatowane od ponad 20 lat koncentrujemy się na działaniach, które możemy zmienić lub wykonać lepiej – bez konieczności przeprowadzania radykalnych i bardzo kosztownych modernizacji/przebudów – ograniczając jednocześnie negatywny wpływ na środowisko. Od 2014 r. określane są przez nas cele oszczędnościowe takie jak np. redukcja zużycia mediów, zmniejszenie emisji CO2.. Dzięki modernizacji oświetlenia , wprowadzonej segregacji odpadów i optymalizacji zużycia wody, w ostatnich latach istotnie ograniczyliśmy wzrost opłat eksploatacyjnych dla najemców – podkreśla Elżbieta Urbańczyk, Dyrektor Działu Zarządzania Środowiskiem i Infrastrukturą Techniczną Metro Properties.
W centrach M1 budżet inwestycyjny maintenance and repair planowany w perspektywie rocznej i kilkuletniej jest ważnym i niezbędnym elementem w zarządzaniu obiektem i jego funkcjonowaniu. Jest on corocznie weryfikowany i każdego roku wykonywane jest wiele niezbędnych napraw i modernizacji.
Wprowadzane innowacje podnoszą jakość zarządzania budynkiem i w znaczący sposób ograniczają zużycie tradycyjnych mediów.
Aplikacja mobilna iMall
Na szczególną uwagę zasługuje przygotowana przez Metro Properties aplikacja mobilna iMall. Aplikacja jest swego rodzaju platformą do stałego kontaktu z Najemcami, wymiany informacji, zgłaszania usterek technicznych czy składania awizacji prac wykonywanych przez Najemców. Dzięki aplikacji całkowicie zrezygnowano z papieru zużywanego w tradycyjnych centrach handlowych do komunikacji z Najemcami.
Ważną i istotną częścią nieruchomości MP stanowi też tereny zielone.
To trawniki, naturalne łąki kwietne i siedliska leśne, będące miejscem funkcjonowania wielu gatunków roślin i zwierząt. W zakresie inicjatyw ekologicznych, zadbano też m. innymi o budki lęgowe dla ptaków i nietoperzy, zimowniki dla jeży, hotele dla owadów, instalacje z martwego drewna,.
W obszarze zaangażowania społecznego, centra Metro Properties są przystosowane dla osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi, dzięki usprawnieniom takim jak: oznaczenie toalet dla osób niewidomych oraz niedowidzących w języku Braille’a., wyznaczonych miejscom parkingowym zlokalizowanym w pobliżu wejść do obiektów, przestronnym korytarzom i specjalnie dostosowanym toaletom. W obiektach dostępne są też stojaki rowerowe, a dojazd do centrów jest możliwy nie tylko własnym samochodem, rowerem, ale i komunikacją miejską.