Moda to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro. W 2021 roku sprzedanych zostało ponad 70 milionów przedmiotów, a klienci mogli wybierać spośród prawie 40 mln ofert. Ich liczba wzrosła aż o ponad 60% w porównaniu do 2020 r.
– Rok 2021 to kolejne 12 miesięcy dynamicznego rozwoju kategorii mody na Allegro. Nasza baza wzrosła do prawie 40 mln ofert, co stanowi ponad 60% wzrost rok do roku! Nawiązaliśmy w tym czasie 115 nowych partnerstw wzbogacając ofertę o marki takie, jak Felina, Apart, Swiss, Skechers, Fila, CCC/Sprandi, Ryłko, Pepco czy Martes Sport. 2021 to również rok rozwoju mody dziecięcej na Allegro. Zwłaszcza pod kątem obecności polskich marek na platformie – w ostatnich miesiącach powitaliśmy Nanaf Organic, EkoTuptusie, Lemigo, GoKids. Można powiedzieć, że 2021 rok w naszej kategorii upłynął pod znakiem polskiej mody. Zrealizowaliśmy bowiem również akcję „Allegro Projektownia”, która wspiera polskie rzemieślnictwo modowe – komentuje Karol Czupryński, Commercial Category Management Director.
Najczęstsze zakupy Polaków
Statystycznie każdy Polak kupił co najmniej jeden modowy przedmiot na Allegro. Zatem, co wybierali najczęściej i jakie trendy królowały? Czy wygodna moda “home office” przetrwała? Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze trendy.
Biały total look (biel to drugi najczęściej wybierany kolor w odzieży damskiej na Allegro w 2021 r., co dziesiąta sukienka dodana do koszyka była w tym kolorze). Nic do ukrycia (rosnąca sprzedaż m.in. topów odkrywających brzuch – na Allegro +21% w porównaniu do 2020). Kropki, grochy, groszki… (w 2021 roku na Allegro sprzedano ponad 48 tys. sztuk odzieży damskiej w groszki, największy udział w sprzedaży miały sukienki – ponad 55%). Neonowe kolory (prawie 35 tys. wyszukiwań fraz neonowy, neon, neonowa w 2021 roku!). Powrót do biur – nieśmiertelne spódnice i żakiety (wzrost zainteresowania na Allegro względem zeszłego roku: +116%). Puchate futerka i kurtki z alpaki (sierpień-wrzesień 2021 to blisko 2 razy więcej wyszukiwań hasła “alpaki” niż w roku 2020). Dzwony (blisko 2 razy więcej wyszukiwań spodni o tym fasonie niż w 2020 roku). Bucket hat (w 2021 roku sprzedano ponad 52 tys. bucket hats na Allegro, czyli średnio 8 sztuk w każdej godzinie; maksymalnie wpisano to hasło w wyszukiwarkę Allegro… 1399 razy w ciągu 24h). Buty workery (na Allegro sprzedaje się ponad 60 par dziennie, najczęściej wybierane są te kolorze czarnym, beżowym i białym).
– Mając na uwadze skalę zakupów dokonywanych przez Polaków na Allegro, analiza wyszukiwań w kategorii ”fashion” przypomina przeglądanie największych magazynów modowych. Buty workery, bucket hats i all white look – najgorętsze trendy z wybiegów – trafiają prosto do szaf naszych klientów i klientek właśnie dzięki Allegro – dodaje Karol Czupryński.
Link do raportu “Polska Strojna 2021”.