Aplikacja Fabryki Norblina została stworzona w taki sposób, by w ramach indywidualnie stworzonego silnika dodawać kolejne funkcjonalności wraz z rozwojem oferty dostępnej w ramach kompleksu. Łączy potrzeby kilku grup: najemców, odwiedzających, dostawców, a także nas jako zarządców obiektu. Do tej pory pobrało ją już ponad 20 tysięcy osób – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park.
Fabryka Norblina to już kolejny obiekt w portfolio Grupy Capital Park, w którego zarządzaniu pomaga nam aplikacja mobilna. Swoje doświadczenie w tym obszarze zdobywamy od kilku lat, ponieważ w 2017 r. wdrożyliśmy tego typu software dla innego naszego projektu – wielofunkcyjnego budynku Royal Wilanów.
Aplikacja dedykowana Fabryce Norblina
Tworząc dedykowaną aplikację dla Fabryki Norblina, oczywiście opieraliśmy się na doświadczeniu, które wynieśliśmy z Royal Wilanów, jednak w tym przypadku zakres, funkcje i możliwości oprogramowania są o wiele obszerniejsze. Sprawne działanie inwestycji o tak dużej skali i różnorodnych funkcjach jest ogromnym wyzwaniem logistycznym – zatem aplikacja to przede wszystkim nasze narzędzie do łatwiejszego i sprawniejszego zarządzania obiektem łączące potrzeby kilku grup: najemców, odwiedzających, dostawców, a także nas jako zarządców obiektu. Tworząc aplikację, korzystaliśmy z wiedzy wykwalifikowanych ekspertów oraz najnowszych technologii, na których bazują tacy rynkowi giganci, jak Trello, AirBnb, Netflix, Facebook czy Uber.
Jedna aplikacja, wiele funkcji
Dla odwiedzających Fabrykę Norblina gości aplikacja jest przewodnikiem, informatorem i kasjerem jednocześnie. Spośród dostępnych funkcji warto wyróżnić przede wszystkim możliwość zakupu biletów wstępu – na ten moment do naszego kina czy muzeum, a w przyszłości również na koncerty i inne wydarzenia organizowane przez podmioty obecne w Fabryce, na przykład Apple Muzeum Polska czy do galerię sztuki cyfrowej Art Box Experience.
Kolejną ważną funkcją aplikacji jest możliwość opłacenia podziemnego parkingu samochodowego, a po uruchomieniu wiosną przyszłego roku – również pierwszego w Polsce w pełni automatycznego, podziemnego parkingu rowerowego. Dla użytkowników korzystających z aplikacji cena za te usługi jest niższa.
Aplikacja pozwala także na samodzielne zwiedzanie Muzeum Fabryki Norblina, które wystartowało w grudniu w testowej formule. Pełni ona funkcję wirtualnego przewodnika, poprzez wybór dwóch z czterech ścieżek zwiedzania (Architektura, Maszyny i Urządzenia, Ludzie oraz Wyroby) czy ścieżki specjalnej z indywidualnym przewodnikiem głosowym. Ta opcja będzie dostępna w lutym 2022 r.
W najbliższej przyszłości dzięki aplikacji możliwe będzie ponadto zamówienie towarów, np. na BioBazarze, dostęp do stale aktualizowanego harmonogramu wydarzeń na terenie kompleksu, czy możliwość uzyskania dedykowanych promocji i ofert pod kątem wyrażanych zainteresowań oraz podejmowanych w aplikacji działań.
Co szczególnie istotne w czasie podwyższonego ryzyka epidemiologicznego, funkcjonalność aplikacji dla użytkownika końcowego umożliwia ominięcie kolejek do kas czy punktów usługowych, a większość niezbędnych podczas wizyty w Fabryce Norblina procesów można wykonać samodzielnie, posiadając smartfona.
Narzędzie do współpracy zarządcy z najemcami
Aplikacja to również niezwykle istotne narzędzie do współpracy na linii zarządca-najemca. Warto tu wymienić przede wszystkim takie funkcjonalności jak wirtualna karta dostępu do biur – standardowa karta wejściowa i noszenie jej ze sobą nie jest już konieczne, wystarczy zainstalowana aplikacja w służbowym czy prywatnym smartfonie. Użytkownicy powierzchni biurowych w Fabryce Norblina mogą także udzielać i zarządzać dostępami do poszczególnych obszarów w budynkach biurowych, jak również do służbowych miejsc parkingowych. To także całodobowy helpdesk. Za pośrednictwem aplikacji możliwe jest bieżące zgłaszanie awarii, usterek czy innych nieprawidłowości. Dzięki temu mamy możliwość natychmiastowej reakcji i wysłania w dane miejsce np. serwisu technicznego bądź porządkowego czy ochrony, a użytkownik ma wgląd w status zgłoszonej usterki.
W ramach funkcjonalności dla najemców, stworzyliśmy także kilka autorskich modułów, które ułatwiają organizację codziennej pracy. Pierwsza z nich to wirtualna recepcja umożliwiająca łatwiejsze zapraszanie gości. Po wpisaniu do kalendarza daty i godziny wizyty oraz danych kontaktowych zaproszonej osoby, system zaproponuje dostępną salę konferencyjną i miejsce parkingowe, a do gościa wyśle informacje dot. spotkania oraz mapkę komunikacyjną wraz ze wskazówkami dojazdu. Druga to ekonomia współdzielenia – to moduł umożliwiający najemcom wzajemne dzielenie zasobów w zależności od ich wykorzystania – m.in. sal konferencyjnych, hotdesków, czy miejsc parkingowych, co umożliwia optymalizację kosztów utrzymania powierzchni biurowej.
Kolejną opcja jest rezerwacja strefy dostaw. Z racji położenia w ścisłym śródmieściu, logistyka i sprawność dostaw jest dla nas kwestią priorytetową. Aby zminimalizować ryzyko powstania zatorów umożliwiamy rezerwację rampy rozładunkowej na konkretną datę i godzinę.
Aplikacja Fabryki Norblina została stworzona w taki sposób, by w ramach indywidualnie stworzonego silnika dodawać kolejne funkcjonalności wraz z rozwojem oferty dostępnej w ramach kompleksu. Obecnie skupiamy się na promocji funkcjonalności aplikacji wśród gości i najemców Fabryki. Jest ona dostępna zarówno w sklepie Google Play, jak i AppStore. Do tej pory pobrało ją już ponad 20 tysięcy osób.
Autorką komentarza jest Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park.