Panattoni zrealizuje kolejną dużą inwestycję dla branży e-commerce. W Bydgoszczy powstanie obiekt typu BTS o powierzchni 140 000 m kw. dla wiodącej w Europie platformy internetowej – Zalando. To pierwsza bezpośrednia realizacja Panattoni w Europie dla tej firmy i jednocześnie największa umowa najmu zawarta w tym roku. Inwestycja przejdzie certyfikację BREEAM na poziomie „Excellent”, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r.
Powierzchnie realizowane na potrzeby dynamicznie rosnącego sektora e-commerce stanowią blisko jedną trzecią wszystkich realizowanych przez Panattoni. Teraz deweloper rozpoczął współpracę z Zalando, wiodącą europejską platformą modową i lifestyle’ową.
Panattoni z tuzami e-commerce
– Popyt na powierzchnie dedykowane sektorowi e-commerce jest olbrzymi, bo szybko rośnie liczba klientów różnych platform zakupowych. W ubiegłym roku w Europie było 480,9 mln użytkowników handlu elektronicznego. Przewiduje się, że do końca tego roku, liczba ta wzrośnie do 507 mln. Nowe obiekty pod e-commerce nie tylko muszą obsłużyć rosnący wolumen zamówień, ale wymagają też wyższej jakości oraz przystosowania do prac większej liczby osób. Ich projektowanie powinno też uwzględnić nowe wydajne systemy magazynowania, pakowania i zwrotów, jak również niezbędną infrastrukturę budowlaną potrzebną do przyjęcia nowych technologii stosowanych przez przemysł – wyjaśnia Mathieu Giguere, Managing Director działu European Cross Border Team w Panattoni.
Budowa nowego centrum logistycznego Zalando w Bydgoszczy ruszy z początkiem nowego roku, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r. W ramach inwestycji powstanie ponad 140 000 m kw. nowoczesnej powierzchni logistycznej oraz biurowej – budynek biurowy będzie miał przy tym aż trzy kondygnacje. Powstanie też łącznik pomiędzy halą magazynową i obiektem dla kierowców, a także place manewrowe, drogi i parkingi. Zatrudnienie znajdzie tu docelowo do 3,5 tysiąca osób.
Z Bydgoszczy w świat
Wybór Bydgoszczy na inwestycję nie był przypadkowy. W ten sposób Zalando chce poszerzyć swoją przyszłą sieć logistyczną w Europie, ponieważ nowe centrum ma obsługiwać zarówno klientów z Polski, jak i sąsiednich krajów w ramach klubu zakupowego Zalando Lounge. Położenie w pobliżu innych obiektów przedsiębiorstwa w Polsce ma z kolei zwiększyć synergię w działalności firmy i dać jej nowe możliwości rozwoju.
Atutem stolicy województwa kujawsko-pomorskiego okazał się też potencjał pracowniczy regionu oraz dobra infrastruktura. Ponadto leży na ważnym szlaku z Warszawy do Szczecina (droga S10) oraz w bezpośrednim sąsiedztwie drogi S5, która połączy Bydgoszcz z Olsztynem i autostradą A1 oraz Poznaniem i Wrocławiem z drugiej strony. Ulokowana przy ul. Hutniczej inwestycja Panattoni dla Zalando znajdzie się w niedalekiej odległości od obwodnicy miasta, drogi krajowej nr 80 oraz węzła z drogą ekspresową S10.
Inwestycja przejdzie certyfikację w systemie BREEAM na poziomie „Excellent”. Rozwiązania proekologiczne obejmą m.in. wzmocnioną izolację termiczną budynków, stacje ładowania samochodów elektrycznych, gromadzenie i redystrybucję wody deszczowej, inteligentne systemy zarządzania, zieleń, strefy wypoczynkowe oraz inne udogodnienia poprawiające dobrostan przyszłych użytkowników.