Zaledwie trzy lata temu sieć Kodano Optyk liczyła 8 salonów. Z końcem bieżącego roku będzie ich już 50. W przyszłym roku planujemy dalszy intensywny rozwój we wszystkich kanałach, w których działamy – mówi redakcji Omnichannel News Karol Kożusznik, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Kodano Optyk.
W grudniu na mapie salonów Kodano Optyk pojawiły się dwa nowe punkty: jeden powstał w warszawskiej galerii Sadyba Best Mall, drugi w Galerii Korona Kielce. Były to 48. i 49 salony tej marki w Polsce. To jeszcze jednak nie koniec tegorocznych otwarć.
– Bieżący rok zamkniemy otwarciem 28 nowych salonów Kodano Optyk. To oznacza, że z końcem roku będziemy posiadać ich łącznie już 50. Ostatni zostanie otwarty 22 grudnia w Galerii Sarni Stok w Bielsku Białej – wyjaśnia Karol Kożusznik. I dodaje: – Z kolei sieć innowacyjnych Soczewkomatów liczy już niemal 100 lokalizacji, a tempo w jakim ten projekt rośnie, jest imponujące. Postawiliśmy na rozwój w modelu omnichannel, zanim stało się to jeszcze modne.
Ambitne plany na 2022 rok
Jak podkreśla Dyrektor ds. Rozwoju sieci Kodano Optyk, przyszły rok będzie równie intensywny. Firma planuje uruchomić podobną liczbę salonów własnych co w mijającym roku.
– Interesują nas przede wszystkim miasta wojewódzkie, ale otwieramy się również na lokalizacje w miastach powyżej 80 tys. mieszkańców. Doceniamy współpracę z zarządcami, pośrednikami i właścicielami nieruchomości komercyjnych w Polsce. Taka współpraca to zawsze sytuacja win-win. Uzyskując atrakcyjną lokalizację zgodną z naszymi wymogami mamy dużą pewność, że biznes się sprawdzi. Wynajmujący uzyskuje w zamian solidnego partnera, który intensywnie się rozwija, inwestuje, dba o obsługę klienta i co najważniejsze o produkt – podkreśla Karol Kożusznik.
Rozwój sieci franczyzowej
Kolejnym krokiem w rozwoju marki Kodano Optyk jest budowa sieci franczyzowej. W tym przypadku w grę wchodzą lokalizacje w miastach powyżej 30-40 tys. mieszkańców, a koszt inwestycji zaczyna się od 80 tys. złotych.
– Zainteresowanie jest bardzo duże. Poszukujemy nie tylko pracowników branży optycznej, ale również dobrze zorganizowanych osób, które chcą znaleźć nowy zawód i szukają opłacalnego zajęcia. Takie osoby muszą wziąć udział we wszystkich niezbędnych szkoleniach. Liczą się przede wszystkim chęci, pozytywne nastawienie na budowie własnego biznesu na zasadach przez nas przekazanych – bo to one gwarantują sukces i powodzenie w optyce. Posiadamy też ofertę dla optyków, którzy chcieliby uzyskać lepsze ceny, wejść do mocnej grupy zakupowej, bez konieczności brandowania całego salonu marką Kodano Optyk – tłumaczy Karol Kożusznik.
Kodano.pl zastąpi Szkla.com
Poza dynamicznym rozwojem sieci stacjonarnej, Kodano Optyk – zgodnie z realizowaną strategią sprzedaży w modelu omnichannel – dużą wagę przykłada do kanału online. Obecnie prowadzony jest intensywnie projekt łączenia brandów: na miejsce marki Szkla.com, wchodzi Kodano.pl.
– Ujednolicenie to spowoduje powstanie wielu synergii, nie tylko z poziomu kosztów, ale także z poziomu UX i generowania przychodów. Zamierzamy mocno zaznaczać fakt, że jesteśmy polską firmą, polską siecią optyczną, o polskim kapitale i polskim zarządzie. Widzimy rosnący patriotyzm gospodarczy – może jeszcze nie na wzór zachodnich sąsiadów. Świadomość klientów intensywnie wzrasta, czynnik pochodzenia firmy staje się bardzo ważny w wyborze klienta, staje się reklamą samą w sobie – podkreśla Karol Kożusznik.