Gdańska spółka odzieżowa LPP zakłada na rok obrotowy 2022/23 wzrost powierzchni handlowej o 25 proc. rok do roku. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 1,25 mld zł – informuje spółka w raporcie wynikowym.
Spółka LPP zakłada, że powierzchnia handlowa miałaby wzrosnąć do 2,3 mln mkw. Wydatki inwestycyjne na 2022/23 rok zaplanowane zostały na poziomie 1,25 mld zł, z czego 1,1 mld zł przeznaczone zostanie na salony.
Grupa w 2022/23 roku planuje również otwarcie salonów wszystkich 5 marek (Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House) w Albanii. Będzie to 27. rynek stacjonarny grupy. Planowane jest otwarcie salonów o powierzchni ok. 6 tys. mkw. w drugiej połowie 22/23.
Według informacji z raportu, celem spółki na rok 2022/23 są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online (40 proc.+ rdr) i utrzymanie gotówki netto.
Działania w roku finansowym 2021/22
Celem Grupy LPP na rok bieżący, 2021/22, jest kontynuacja dwucyfrowego wzrostu powierzchni (1,9 mln mkw., +29 proc. r/r, w tym +53 proc. rdr w CIS, +19 proc. w Polsce, +22 proc. rdr w Europie), dynamiczne wzrosty online (4,0 mld zł sprzedaży, wzrost o 80 proc. rdr), dwucyfrowe wzrosty sprzedaży rdr i poprawa marży operacyjnej rdr. CAPEX ma wynieść 1,35 mld zł (z czego 1,0 mld zł przeznaczone jest na salony).
Wśród wyzwań na ten rok są zakłócenia w łańcuchu dostaw, kolejna fala zachorowań w czwartym kwartale 21/22 i możliwe lockdowny, wzrost kosztów pracy, inflacja, wysoki kurs dolara, a niski rubla.
Po trzech kwartałach 2021/22 grupa LPP ma 9,9 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 72,2 proc. rdr. EBITDA wyniosła 2,32 mld zł wobec 888,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto 1,1 mld zł wobec 145,8 mln zł straty przed rokiem. Sprzedaż internetowa po 9 miesiącach wyniosła 2,7 mld zł wobec blisko 1,5 mld zł rok wcześniej.
Marża brutto na sprzedaży po 9 miesiącach wyniosła 56,6 proc., co oznacza wzrost o 5,1 p.p. Zdaniem spółki jest to efekt mniejszych rok do roku wyprzedaży, bardziej korzystnych cen zakupu kolekcji wiosennej, zamawianej w apogeum pandemii oraz mocnego popytu konsumpcyjnego.
Sieć sprzedaży stacjonarnej LPP to 2.125 sklepów o łącznej powierzchni 1.750,4 tys. mkw. w 26 krajach. Online grupa jest obecna na 31 rynkach.