9 grudnia ruszył sklep Kaufland w Pasażu Kapelanka w Krakowie. W nowej placówce, która jest szóstym obiektem sieci w tym mieście i dwieście trzydziestym sklepem w Polsce, wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań gwarantujących konsumentom bezpieczne i wygodne zakupy.
Kaufland wdrożył w krakowskim sklepie wiele rozwiązań z myślą nie tylko o wygodzie klientów, ale także o środowisku. Do sprzedaży oraz ekspozycji owoców i warzyw Kaufland wykorzystuje zielone skrzynki, które nadają się do recyklingu. Sieć stosuje także elektroniczne etykiety cenowe, które pozwalają zmniejszyć zużycie energii oraz papieru. Kaufland wspiera również ponowne wykorzystanie opakowań, dlatego w punkcie informacyjnym klienci mogą zwracać kaucjonowane butelki i skrzynki a w zamian otrzymać bon na zakupy w sklepach sieci. Dla wygody klientów w placówce zastosowano także cyfrowe rozwiązania – nowoczesne panele dotykowe, które pozwolą zarejestrować kartę Payback, sprawdzić stan punktów i aktywować specjalne kupony oraz kasy samoobsługowe skracające czas oczekiwania w kolejce.
Wsparcie zdrowych wyborów żywieniowych
Oferta sklepu Kaufland w Krakowie liczy kilkanaście tysięcy produktów. Istotną część asortymentu stanowią artykuły świeże – owoce i warzywa, mięsa, wędliny, sery czy produkty mleczne, które w dużej części pochodzą od lokalnych producentów. W krakowskim markecie klienci znajdą Strefę Świadomego Odżywiania, która obejmuje produkty dedykowane konkretnym potrzebom żywieniowym oraz te cieszące się coraz większą popularnością, m.in.: artykuły wegańskie, wegetariańskie, bezglutenowe oraz z niską zawartością cukru. W sklepie została także wydzielona strefa BIO, w której można znaleźć produkty ekologiczne – zarówno żywność, jak i chemię gospodarczą oraz kosmetyki. Na miłośników artykułów mięsnych czeka wędzarnia, która pozwoli cieszyć się wyrobami wędzonymi na miejscu.
W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 230 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.