Answear.com wypracował 154,8 mln zł przychodów ze sprzedaży w III kw. 2021 r., co oznacza wzrost o 72 % rdr., a za okres 9 miesięcy br. przychody wyniosły 424,3 mln zł, czyli o 61% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. EBITDA wypracowana od początku rokuwzrosła o ponad 52 % rdr. do 27,7 mln zł., w samym III kw. osiągnęła 10,1 mln zł. Z kolei zysk netto za 9 miesięcy br. wyniósł 11,9 mln zł, co oznacza wzrost o 172,4 % rdr. Obecnie trwa IV kw. i jest to historycznie najlepszy okres dla spółki.
Trzeci kwartał to okres kontynuacji pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży w całym 2021 roku. Roczna dynamika kwartalnej sprzedaży online w wysokości 74 % to efekt przede wszystkim dynamicznie zwiększającej się oferty produktowej w segmencie premium i wprowadzenie do sprzedaży takich marek jak: Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Victoria Victoria Beckham czy Chiara Ferragni.
Rośnie sprzedaż online
– Cieszy nas ciągły wzrost sprzedaży online oraz przychodów generowanych przez spółkę. To wynik konsekwentnej realizacji strategii zwiększania produktów premium, co bezpośrednio przełożyło się o prawie 18% wzrost średniej wartości zamówienia w III kwartale br. wobec analogicznego okresu w poprzednim roku. Dodatkowo w ostatnich miesiącach kontynuowaliśmy działania marketingowe na wszystkich rynkach, na których prowadzimy sprzedaż, co bezpośrednio przyczyniło się do dalszego umacniania świadomości i pozycji marki na rynku – powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Trzeci kwartał 2021 to pierwszy pełny okres, w którym Answear miał uruchomione aplikacje mobilne na wszystkich rynkach i zmigrowane wszystkie wersje sklepów do nowej platformy technologicznej. Nowe środowisko charakteryzuje się wysokim user experience, szybszym działaniem i zoptymalizowanym procesem zakupowym, co przekłada się wprost na wyższą wartość zamówienia i konwersję. Jednocześnie rosnące przychody ze sprzedaży i poprawa marży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego i realizację szerokozasięgowych kampanii medialnych, które w połączeniu z efektywnym wykorzystaniem środków przeznaczonych na marketing digitalowy stanowiły istotne wsparcie wzrostów sprzedaży zarówno w III kw. 2021 r. jak i w całym okresie 9 miesięcy br.
Answear.com zwiększa też swoje zdolności magazynowe oraz efektywność logistyczną. Uwolnienie dodatkowej powierzchni w magazynie centralnym w Kokotowie oraz ukończenie rozbudowy antresoli powiększą w tym roku powierzchnię składowania o blisko 20 tys. mkw., co zabezpiecza miejsce na dalsze wzrosty.
Ekspansja na kolejne rynki
Ostatnie miesiące to także umacnianie pozycji Answear.com na zagranicznych rynkach. Spółka rozpoczęła swoją działalność na trzech zagranicznych rynkach, tj. Grecji i Chorwacji oraz na Cyprze. W kolejnych okresach planuje kontynuowanie działań związanych z dalszą ekspansją.
– Jesteśmy obecnie w najbardziej intensywnym okresie na rynku e-commerce, którego kluczowym elementami są Czarny Piątek, Cyber Monday czy okres zakupów przedświątecznych. Jak wiemy, jest to okres szczególnych promocji oraz szczytowej sprzedaży w całym roku, do którego jesteśmy bardzo dobrze przygotowani. Liczymy, że w wypadku Answear.com będzie miał on istotny wpływ zarówno na wyniki za obecny kwartał, jak i za cały 2021 rok. – dodał.