Pomimo trwających utrudnień związanych z pandemią COVID-19 galerie handlowe Carrefour utrzymują stabilny poziom komercjalizacji i rozszerzają portfolio o nowych najemców.
Carrefour Polska jest właścicielem i zarządcą 20 centrów handlowych w dużych i średnich miastach o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA. Do sieci należą obiekty dobrze skomunikowane z centrami miast, takie jak między innymi Galeria Morena w Gdańsku, Galeria Zielone Wzgórze w Białymstoku, Galeria Zdrój w Jastrzębiu Zdroju, Sonata Park w Sochaczewie, Galeria Słowiańska w Zgorzelcu lub Gryf w Szczecinie. Jak zapewnia zarządca, w 2021 roku, pomimo utrzymania się pandemicznych obostrzeń, centra handlowe Carrefour zachowały stabilny poziom najmu i przedłużyły umowy z wieloma dotychczasowymi najemcami.
– Do połowy października we wszystkich naszych centrach przedłużyliśmy już 106 umów najmu na łączną powierzchnię 10 000 mkw. GLA – precyzuje Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour. – Odbieramy to jako wyraz szczególnego zaufania ze strony naszych wieloletnich najemców, którzy w obliczu trwającego globalnego wyzwania niezmiennie widzieli w nas bezpiecznego i sprawdzonego partnera. Najemcy mogli na własne oczy zobaczyć, jak dbamy o to, by nasze centra zachęcały do odwiedzin.
Ponad 30 nowych kontraktów
W 2021 roku Carrefour nie tylko przedłużył wspomniane umowy najmu, lecz również podpisał 36 nowych kontraktów na łączną powierzchnię 9 000 mkw. GLA. Dzięki temu portfolio sieci wzbogaciło się o ofertę takich marek, jak m.in. ONLY i ONLY Kids (Zielone Wzgórze Białystok), Optyk Kodano (Galeria Morena), Bike Moto Center (Katowice) czy W.Kruk (Zgorzelec).
– Przy doborze najemców jak zawsze kieruje nami chęć zapewnienia klientom różnorodnej i atrakcyjnej oferty sklepów i punktów usługowych przydatnych przy codziennych zakupach – zaznacza Ewa Karska. – Każde nasze centrum staramy się dostosować do lokalnych potrzeb i preferencji konsumenckich, uwzględniając również interesujące naszych klientów nowości rynkowe. Przykładem realizacji tej strategii jest choćby otwarcie sklepu nowej marki Half Price, na debiut której czekamy w najbliższym czasie w naszym centrum w Zgorzelcu.
Partnerstwo podstawą obopólnego sukcesu
W kwestii niepewności rozwoju sytuacji i ewentualnych obostrzeń w przyszłości, przedstawicielka Carrefour zachowuje stonowany optymizm. – Mamy świadomość, że nikt nie może dokładnie przewidzieć wpływu pandemii na naszą branżę w najbliższych miesiącach – przyznaje Ewa Karska. – Niemniej ostatnie 1,5 roku potwierdziło skuteczność przyjętej przez nas strategii współpracy, opartej na elastyczności, sprawnej reaktywności i wzajemnym zaufaniu. Dzięki temu pozostajemy wiarygodnym partnerem dla naszych najemców i możemy liczyć na wzajemne wsparcie podczas tych bezprecedensowych czasów.