Na 2022 roku, w ramach dalszej ewolucji do modelu omnichannel, Grupa VRG zapowiedziała zmiany w sieci sprzedaży. Obok nowego formatu Wólczanki (rozwijanego od maja 2021), jeszcze w grudniu br. ma pojawić się również nowy koncept salonów Vistula. Będą one większe i mają pozwolić na atrakcyjną ekspozycję całej rozszerzonej oferty marki – w tym kolekcji damskiej. W przyszłym roku powierzchnia handlowa powinna wzrosnąć o ok. 4 proc. r/r.
W 2022 roku wszystkie marki mają mieć wdrożone mobilne aplikacje sprzedażowe, z systemami lojalnościowymi łączącymi aktywności klientów w online i offline. W e-sklepach segmentu odzieżowego pojawią się wirtualne przymierzalnie, które mają ułatwić dobór rozmiaru.
Rok 2022 pod hasłem omnichannel
Po okresie intensywnych inwestycji we własne e-sklepy Grupa planuje też dalszy rozwój współpracy z wiodącymi w branży fashion zewnętrznymi platformami e-commerce. Asortyment marek z Grupy jest dziś dostępny dla klientów m.in.. Zalando, Modivo, Limango oraz Peek&Cloppenburg na w sumie kilkudziesięciu rynkach poza Polską. Jeszcze w tym roku Grupa chce nawiązać współpracę z nowymi partnerami i rozszerzyć sprzedaż na kolejne kraje, w tym Rosję.
– Naszą ambicją na 2022 rok jest utrzymanie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, wzrost powierzchni handlowej dzięki otwarciom większych salonów, dalsza poprawa marży brutto, wzrost marży operacyjnej i zachowanie bezpiecznej sytuacji płynnościowej – podkreśla Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu VRG i CFO, odpowiadający za piony logistyki, IT i HR.
Planowane na 2022 rok wydatki inwestycyjne Grupy VRG, wraz z wydatkami na rozwój sieci i IT, to ok 38 mln zł.
Zarząd VRG zapowiada, że w 2021 roku sprzedaż tej odzieżowo – jubilerskiej grupy powinna przekroczyć 1 mld zł. Byłby to wynik zbliżony do 2019 roku – rekordowego pod względem przychodów w historii Grupy. Ten ambitny cel jest w zasięgu spółki dzięki pozytywnym trendom w sprzedaży i zyskowności, notowanych we wszystkich markach oraz dobremu przygotowaniu do czwartego, kluczowego dla handlu kwartału.