Sieć Spar uruchomiła pierwszy w Polsce format TOPS Liquor – sklep w sklepie, gdzie sprzedawane są alkohole. Jest dostępny w EUROSpar w Poznaniu, przy ul. Druskiennickiej. TOPS! Ma wydzieloną, odrębną przestrzeń, kasy i specjalne oferty promocyjne.
– TOPS! to największa marka alkoholowa w RPA. Rozwinęła się przy sklepach Spar – to efekt południowoafrykańskiego prawa, które zabrania sprzedaży alkoholu wewnątrz sklepu, stąd konieczne są odrębne placówki. Teraz rozwijamy ten sprawdzony koncept w Polsce i jesteśmy przekonani, że odniesie sukces. Nasi klienci mają szeroki wybór i komfortowe warunki zakupu, a także liczne promocje – podkreśla Wayne Hodson, prezes zarządu sieci Spar w Polsce.
Spar wzmacnia segment marki własnej
Ponadto Spar wprowadził innowacje w markach własnych – teraz dostępna jest pełna gama produktów Spar N°1 Value. Asortyment obejmuje około 100 indeksów – w tym karmy dla zwierząt domowych, chusteczki do użytku domowego, do rąk i dla niemowląt, czy papier toaletowy. Wzrost udziału marki własnej Spar w sprzedaży w Polsce przekracza rokrocznie 22 proc., również w roku bieżącym.
Spar w Polsce wprowadzi do oferty 70 ze 100 pozycji marki własnej Spar N°1 Value jeszcze w tym roku. Obecnie Spar Polska oferuje ponad 450 produktów pod własną marką, z czego 20 proc. to produkty eksportowe – w tym wyjątkowe wina z RPA i Włoch.