Nesperta, właściciel marki Semilac, sukcesywnie wzmacnia swoją obecność na zagranicznych rynkach, przede wszystkim w Europie Zachodniej. Ostatnio sieć poszerzyła się o punkt stacjonarny w Oslo. Firma planuje mocniej otworzyć się także na bardziej odległe rynki.
Najnowszy zagraniczny sklep z produktami marki Semilac został otwarty w Norwegii. Mieści się w popularnej galerii handlowej przy jednej z głównych ulic Oslo. Klienci mogą w nim nie tylko zapoznać się z asortymentem marki, kupić ulubione lakiery, ale również na miejscu przekonać się o ich wysokiej jakości. W lokalu mieści się tzw. nailbar, w którym wykwalifikowane stylistki wykonują usługi manicure. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Nesperta, zagraniczna ekspansja to jeden z głównych elementów strategii rozwoju marki Semilac.
– Marka Semilac, zgodnie z badaniem firmy Kantar, jest liderem w kategorii lakierów hybrydowych w Polsce. Jednak w naszych działaniach koncentrujemy się nie tylko na rynku krajowym. Mamy ambicje międzynarodowe, które sukcesywnie od kilku lat realizujemy. Nasze produkty już dziś są dostępne w 37 krajach – i to zarówno w większości krajów europejskich, jak i w Maroku, na Tajwanie, w Stanach Zjednoczonych czy w Peru – a salony z asortymentem Semilac zlokalizowane są w najbardziej prestiżowych dzielnicach Aten, Barcelony, Oslo czy Casablanki – mówi redakcji OmnichannelNews.pl Joanna Lutkiewicz, Export Manager marki Semilac.
Dodaje, że obecnie firma mocno koncentruje swoje działania na rynkach Europy Zachodniej, nie zamyka się jednak na dalsze kierunki i wyzwania. – Chcemy dotrzeć z ofertą również do krajów arabskich i rozwinąć sprzedaż w Ameryce Północnej – przyznaje Joanna Lutkiewicz.
Rozwój w modelu omnichannel
Stacjonarnie produkty marki Semilac dostępne są m.in. w hurtowniach i sklepach kosmetycznych, sieciach drogerii (np. Rossmann) i na wyspach handlowych, z których część prowadzona jest w modelu franczyzowym. Do tego dochodzi oczywiście również kanał e-commerce.
– Jesteśmy solidnym, rzetelnym partnerem biznesowym dla naszych dystrybutorów, którzy doskonale znają specyfikę rynku, na którym działają i z którymi nieustannie wymieniamy się wiedzą i doświadczeniem. Ta symbioza pozwala nam się wyróżnić na rynku i stale dostarczać produkty najwyższej jakości kobietom (prawie) na całym świecie. W naszym modelu biznesowym stawiamy zarówno na punkty stacjonarne z wykwalifikowaną, kompetentną obsługą, jak i na e-commerce, który zawsze odpowiednio profilujemy pod docelowego klienta zagranicznego – podkreśla Joanna Lutkiewicz.