Pogłębienie współpracy z PayPo, wprowadzenie kas samoobsługowych czy e-kiosków do sklepów stacjonarnych, wpisuje się w strategię rozwoju modelu omnichannelowej sprzedaży Grupy. Chcemy być dostępni wszędzie tam, gdzie jest nasz klient i gdzie lubi robić zakupy. To natomiast bezpośrednio przekłada się na przychody Grupy – mówi w wywiadzie z OmnichannelNews.pl Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju Grupy CCC
We wrześniu CCC wprowadziło usługę szybkich płatności odroczonych do sieci sklepów stacjonarnych. Czy dla nowoczesnej marki jest to rozwiązanie, które rewolucjonizuje system zakupów?
Karol Półtorak: Dla klientów sklepów stacjonarnych, zainteresowanych łatwym bezproblemowym odroczeniem płatności – tak, to zdecydowanie rewolucja. Szybkie płatności odroczone są dobrze już znane w kanale online. Były one jednak dotychczas niedostępne w sieciach stacjonarnych. My to zmieniamy – rozwinęliśmy produkt we współpracy z PayPo. W efekcie CCC jako pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępniła taką usługę na bazie własnej aplikacji mobilnej CCC, co niesamowicie upraszcza cały proces po stronie klienta. W 10-20 sekund oraz kilka kliknięć mamy obsłużoną całą płatność. Klient może wyjść z butami ze sklepu nie wydając na nie na razie ani złotówki.
Bezgotówkowe płatności są już dostępne we wszystkich salonach CCC w Polsce, a kiedy usługa zawita do sklepów HalfPrice?
KP: Tak, zgodnie z zapowiedzią wdrożyliśmy usługę we wszystkich salonach CCC w Polsce, obecnie pracujemy nad jej rozpropagowaniem wśród klientów. W HalfPrice będzie wprowadzona niebawem.
Jak wygląda zainteresowanie klientów płatnościami odroczonymi w sklepach stacjonarnych CCC, a jak kształtuje się w sklepie internetowym?
KP: W obu kanałach obserwujemy wzrosty. W kanale sprzedaży cyfrowej płatności odroczone w CCC oferowane są od prawie roku i tam skala jest oczywiście większa, póki co.
Jakie elementy są najważniejsze dla klientów korzystających z płatności odroczonych?
KP: Ten projekt uruchomiliśmy z myślą o komforcie naszych klientów, którzy mogą zabrać produkty do domu i tam “na spokojnie” zdecydować o ich zakupie. I właśnie ten czynnik odgrywa dla nich kluczową rolę.
Drugim argumentem na pewno jest też szybkość. Cała transakcja zajmuje dosłownie parę chwil. Klienci doceniają również fakt, że odroczenie płatności na 30 dni nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Czy usługa płatności odroczonych będzie modyfikowana bądź znajdą się w niej nowe usprawnienia?
KP: Naszą ambicją jest ciągłe poprawianie doświadczeń zakupowych, zakładamy zatem, że będziemy wprowadzać usprawnienia również w tej usłudze.
CCC planuje wprowadzenie do sieci sklepów nowoczesnych kas samoobsługowych. Kiedy to nastąpi i jakie korzyści za tym idą dla Was jako marki, jak również dla klientów?
KP Obecnie testujemy to rozwiązanie. Już wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów na temat tego projektu.
Pogłębienie współpracy z PayPo, wprowadzenie kas samoobsługowych czy e-kiosków do sklepów stacjonarnych, wpisuje się w strategię rozwoju modelu omnichannelowej sprzedaży Grupy. Chcemy być dostępni wszędzie tam, gdzie jest nasz klient i gdzie lubi robić zakupy. To natomiast bezpośrednio przekłada się na przychody Grupy. Co więcej, nasi pracownicy także chętnie pracują z nowymi technologiami – zmienia się nasza kultura organizacyjna. Jesteśmy coraz bardziej zwinni, technologiczni, nowocześni. Ten model się nam po prostu sprawdza!
Rozmawiał: Wojciech Wojnowski
Karol Półtorak – od 1 grudnia 2016 roku zasiada w Zarządzie Spółki CCC S.A. pełniąc funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju. Członek rady nadzorczej eobuwie.pl SA i Advisory Board Hamm Reno Group.