Listopad i grudzień to najważniejsze miesiące w handlu. Dzień Singla, Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia to okazje, które napędzają sprzedaż. Komputronik spodziewa się, że pomimo globalnych problemów z dostępnością produktów, będzie to niezwykle intensywny okres. Firma jest przygotowana do obsłużenia wzmożonej ilości zamówień.
Od wielu miesięcy cała gospodarka boryka się z problemem dostępności mikroprocesorów i półprzewodników. Wpływa to na dostępność produktów oraz pośrednio na ich ceny. To niezwykle istotne w ostatnich tygodniach roku, kiedy popyt na elektronikę będzie ogromny. Przewidując te wyzwania Komputronik od kilku miesięcy systematycznie zwiększa wartość swoich magazynów. Jak podaje firma posiada ona odpowiednie zapasy, które pozwolą zrealizować zamówienia klientów.
Odpowiedni poziom zapasów magazynowych
– Przed nami najbardziej gorący okres w roku. Mimo pewnych wyzwań związanych z zapewnieniem optymalnego poziomu dostaw w różnych grupach towarowych, które wynikają przede wszystkim z globalnych zawirowań na rynku podaży komponentów i półproduktów, zapewniamy odpowiedni poziom zapasów magazynowych na cele handlowe. Utrzymujemy krótki okres rotacji zapasów i gotówki, przez co wypracowujemy dobre wyniki na poziomie operacyjnym. Skupiamy się przede wszystkim na strategicznych dla nas kategoriach produktowych, czyli laptopach, smartfonach, komputerach PC i urządzeniach smart home. Pracujemy też nad podniesieniem efektywności naszych wewnętrznych procesów biznesowych, w tym inwestujemy w nasze narzędzia IT, co pozwoli nam szybciej realizować nasze czynności operacyjne. Cieszy nas, że systematycznie odnotowujemy wzrosty zarówno w obszarze ruchu w naszym sklepie internetowym, liczby klientów salonów stacjonarnych i wartości koszyka zamówień – komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik
Spółka od lat inwestuje w rozwój sprzedaży internetowej. Regularnie powstają nowe produkty mające na celu ułatwienie zakupów i doradzenie coraz szerszemu gronu klientów. W ostatnim kwartale zakończyło się wdrażanie NANO, kompleksowego serwisu technologicznego, który wspiera klientów w procesie zakupu sprzętów. Popularność zakupów internetowych regularnie rośnie, Spółka w tym obszarze realizuje zakładane w planach wzrosty.
Rośnie liczba klientów w salonach stacjonarnych
Komputronik podaje także, że od tygodni systematycznie rośnie liczba klientów w salonach stacjonarnych. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom w ostatnim miesiącu marka otworzyła zupełnie nowe salony w Atrium Targówek w Warszawie oraz w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Nowy format sklepów jest bardziej przejrzysty i bardziej przypomina showroom niż tradycyjny salon. Zmieniona została ekspozycja kluczowych produktów, powstały dedykowane strefy gamingowe i smart home oraz specjalna sekcja usług. Komputronik dalej rozwija także swoją ofertę usług dodatkowych. Usługa “Zdalny informatyk”, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów – lada moment będzie to już ponad tysiąc zadowolonych klientów, którzy zdecydowali się na skorzystanie ze zdalnego wsparcia specjalistów Komputronik. Obecnie Spółka odświeża swoją usługę sprzętu na abonament. Dzięki niej klienci będą mogli wynająć dostosowany do swoich potrzeb laptop lub komputer PC, a w ramach jednej opłaty miesięcznej otrzymają także oprogramowanie Office, konfigurację, ubezpieczenie oraz wsparcie zdalnego informatyka.
Grupa Komputronik wzmocniła swoją pozycję także w obsłudze klientów B2B. Rosnące wyniki sprzedaży do partnerów handlowych oraz zakończone wdrożenia realizowane przez Komputronik Biznes wyraźnie poprawiły pozycję Spółki w tym segmencie klientów.
Jak przewiduje Grupa Komputronik wartość magazynu, duża liczba klientów w salonach stacjonarnych i w kanale e-commerce oraz rosnący popyt na elektronikę pod koniec roku sprawiają, że realizacja wyników finansowych nie jest zagrożona, a Spółka z optymizmem patrzy w przyszłość.