Polskie oprogramowanie Lease Commander wspiera zarządzanie najmem ponad 100 sklepów francuskiej firmy Yves Rocher. Wkrótce swoje restauracje powierzy mu również polska grupa GastroMall.
System porządkuje informacje z umów najmu. Dostarcza wiedzy potrzebnej do zarządzania lokalizacjami. Jak wskazują twórcy, rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet 70 proc. czasu i kosztów związanych z odszukiwaniem, systematyzowaniem, przetwarzaniem i raportowaniem danych z dokumentów najmu. Wspiera także hybrydowy model zarządzania obiektami – tak ważny w dobie pandemii.
Lease Commander daje możliwość stałej kontroli kosztów najmu
Yves Rocher to francuska marka kosmetyczna wywodzącą się z La Gacilly w Bretanii, która od ponad 60 lat jest ekspertem w dziedzinie roślinnej pielęgnacji. Firma opiera swoją działalność na unikalnym modelu biznesowym. Kontroluje cały proces powstawania kosmetyków: od hodowli roślin przez produkcję we własnych zakładach po dystrybucję wyłącznie poprzez sieć sklepów własnych oraz franczyzowych, a także sprzedaż online. Yves Rocher posiada w La Gacilly w Bretanii ponad 60ha własnych ekologicznych pól uprawnych. Jest też właścicielem 4 zakładów produkcyjne. W Polsce firma działa od ponad 30 lat poprzez sieć ponad 100 sklepów.
– Najem to bardzo istotny koszt sieci handlowej. Lease Commander daje możliwość jego stałej kontroli. Pozwala szybko sprawdzić, czy wynajmujący wystawili faktury zgodnie z dokumentami najmu. To z pewnością duża pomoc dla naszej administracji. Jeżeli chodzi o inne obszary, system organizuje informacje z umów najmu. Otrzymujemy przekrojowe raporty dostosowane do aktualnych potrzeb zarządczych. Są one później zasilane aktualnymi danymi i możemy je pobierać w dowolnym czasie. Dzięki temu mamy lepszą wiedzę przy podejmowaniu ważniejszych decyzji operacyjnych – mówi Paweł Netiacha, szef sieci Yves Rocher na Polskę.
GastroMall wdroży oprogramowanie Lease Commander
GastroMall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Restauracje Olimp to najbardziej rozpoznawalny i najszybciej rozwijający się koncept Grupy oferujący jedzenie na wagę w ujednoliconej cenie za 100 g. Ekspansja sieci prowadzona jest w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców oraz na powierzchniach od 60 do 600 mkw. Obecnie obejmuje 85 punkty sprzedaży. Najwięcej lokali pod marką Restauracje Olimp znajduje się w Krakowie, Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Firma na rynku gastronomicznym działa od 1995 r. W swoim portfolio posiada także marki Deli Sandwich, Polski Stół oraz Isto.
– Nawet najlepsze umowy najmu na niewiele się zdają, jeżeli nie ma możliwości łatwego dotarcia do potrzebnych w danej chwili postanowień. Pandemia COVID-19 jest tu doskonałym przykładem. Umowy najmu posiadały często korzystne dla najemców zapisy. Były one jednak rozsiane w tylu opasłych dokumentach, że w warunkach pracy zdalnej ich analiza była praktycznie niemożliwa. Pracę tą chętnie wykonaliby prawnicy. Ich honoraria za analizę wszystkich umów pod tym kątem byłyby jednak bardzo wysokie. Natomiast w Lease Commander wszystkie dane uporządkowane są w tematycznych zakładkach. Dzięki temu od razu wiadomo, gdzie znaleźć potrzebną informację, na przykład o możliwości obniżenia czynszu w przypadku działania siły wyższej. Każdy rekord podlinkowany jest do dokumentu źródłowego. Nie trzeba więc sięgać do skanów umów ani zapisywać żadnych danych w arkuszach kalkulacyjnych – dodaje Piotr Beltrani, Dyrektor Działu Ekspansji GastroMall.
Stworzone z myślą o najemcach
System informatyczny Lease Commander został stworzony przez rzeszowskich prawników z kancelarii Causa Finita oraz firmę informatyczną Appgo. Aplikacja jest rozwiązaniem klasy SaaS i nie wymaga po stronie klienta ani instalacji ani budowy dedykowanej infrastruktury. Nie tylko pozwala na szybkie i intuicyjne zarządzanie umowami najmu, ale także umożliwia zebranie w jednym miejscu istotnych warunków biznesowych ze wszystkich umów oraz zestawienie ich ze sobą. Z systemu Lease Commander można korzystać na komputerze, tablecie czy smartfonie.
– To już kolejni klienci, którzy zdecydowali się na zakup naszego rozwiązania. Oprogramowanie znakomicie sprawdza się nie tylko w czasie pandemii kiedy ogranicza się kontakty międzyludzkie. Na stałe wprowadza nowy, tańszy, hybrydowy model zarządzania siecią sklepów czy restauracji umiejscowionych w różnych centrach handlowych na terenie całej Polski – komentuje Mec. Diana Kalita- Knapczyk, radca prawny w kancelarii Causa Finita.
Oprogramowanie Lease Commander gwarantuje łatwy dostęp do najważniejszych i najbardziej aktualnych warunków umów najmu. Dane pogrupowane są w jednolity, przejrzysty sposób i pozwalają na dokonywanie rozmaitych zestawień i porównań. Informacje istotne lub bardziej skomplikowane można weryfikować w oparciu o podgląd fragmentu (wycinek) rzeczywistej, podpisanej umowy. Dodatkowo, system posiada szczegółowe kalendarium terminów, wspomagane przez zestaw powiadomień mailowych. Lease Commander monitoruje i przypomina również o okresowych terminach z umów najmu (np. związanych z wygasaniem zabezpieczeń najemców) oraz tych o charakterze technicznym.