Zalando zanotowało dobre wyniki finansowe w pierwszym pełnym kwartale po ponownym otwarciu gospodarek: GMV wzrósł o 25,3 proc. do 3,1 mld euro, przy skorygowanej marży EBIT na poziomie 9,8 mld euro.
Zalando osiąga znaczny postęp strategiczny w kierunku wizji bycia Starting Point for Fashion – punktem wyjścia dla mody, transformacji platformy oraz ambicjach dotyczących zrównoważonego rozwoju.
– W ciągu roku poczyniliśmy duże postępy we wszystkich obszarach naszej strategii, zawsze koncentrując się na długoterminowej wizji bycia Starting Point for Fashion – punktem wyjścia dla mody – oraz zbudowaniu do 2025 r. w pełni zrównoważonej platformy o GMV na poziomie 30 mld euro. Pewnie patrzymy w stronę 2022 roku, planując kilka strategicznych inicjatyw, które pozytywnie zaskoczą zarówno klientów, jak i partnerów oraz nadadzą dodatkowego tempa naszemu programowi zrównoważonego rozwoju – komentuje Robert Gentz, Co-CEO Zalando.
Zalando na dobrej drodze do zrealizowania celów
Zalando podtrzymuje zaktualizowaną prognozę na 2021 rok, zakładającą wzrost GMV o 31-36 proc., wzrost przychodów o 26-31 proc. oraz skorygowany EBIT w górnej połowie ustalonego przedziału 400-475 mln euro
– Cieszymy się, że utrzymujemy dobre wyniki w trzecim kwartale – a zarazem pierwszym, w którym gospodarki są ponownie w pełni otwarte. Pomimo rosnącej inflacji i niepewności związanej z łańcuchem dostaw, jesteśmy przekonani, że uda nam się zrealizować nasze uaktualnione prognozy na 2021 rok. Z niecierpliwością czekamy, by móc zadowolić naszych klientów i wspierać partnerów w czasie Cyber Week oraz zbliżającego się okresu świątecznego – dodaje David Schröder, dyrektor finansowy Zalando.