AmRest Holdings, europejski operator popularnych sieci gastronomicznych, odnotował w III kwartale 2021 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 533,6 mln euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. rok do roku.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął w III kwartale 2021 poziom 115,5 proc.
Udział działających restauracji w portfelu AmRest wzrósł do 99 proc. na koniec września 2021 roku, w porównaniu z 98 proc. rok wcześniej.
W trzecim kwartale 2021 zanotowano ożywienie sprzedaży, będące kontynuacją pozytywnych trendów obserwowanych już w poprzednim kwartale. Wzrostowi wolumenu sprzedaży towarzyszył większy udział działających restauracji oraz ponowne otwarcie segmentu “dine in” w wyniku złagodzenia ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 na większości rynków działalności Grupy. Pozytywne wyniki są odzwierciedleniem strategii biznesowej AmRest i zaangażowania w jakość świadczonych usług.
Sprzedaż na poszczególnych rynkach
Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w trzecim kwartale 2021 roku 252,3 mln euro, co stanowi wzrost o 27,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w III kwartale 2021 ukształtowała się na poziomie 192,9 mln euro i była o 15,3 proc. wyższa niż przed rokiem.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w III kw. 2021 51 mln euro i były o 19,1 proc. wyższe niż w poprzednim roku.
Przychody na rynku chińskim w tym okresie osiągnęły poziom 27,3 mln euro, co stanowi wzrost o 10,3 proc. rok do roku.