25LATRAZEM pod takim hasłem Leroy Merlin Polska świętuje swoje 25. urodziny. – Ćwierć wieku Leroy Merlin na polskim rynku zobowiązuje i napawa dumą. Mamy na swoim koncie wiele osiągnięć, sukcesów ale też trudniejszych momentów, po których zawsze wychodziliśmy wzmocnieni – mówi Krzysztof Kordulewski, prezes zarządu Leroy Merlin Polska, który pracuje w firmie od 1996 roku.
W 1996 roku, w Piasecznie pod Warszawą został otwarty pierwszy w Polsce sklep Leroy Merlin. Od tego czasu firma dynamicznie się rozwija, nieustannie rozbudowując swoją ofertę produktów, usług i rozwiązań dla domu oraz ogrodu, a także bezpośrednio tworząc 13 tysięcy miejsc pracy w niemal każdym województwie. Obecnie w całej Polsce działa już 71 sklepów stacjonarnych oraz kolejne w budowie, a także sklep internetowy www.leroymerlin.pl.
Kluczowe elementy rozwoju oraz najważniejsze działania społeczne i środowiskowe
– Ćwierć wieku Leroy Merlin na polskim rynku zobowiązuje i napawa dumą. Mamy na swoim koncie wiele osiągnięć, sukcesów ale też trudniejszych momentów, po których zawsze wychodziliśmy wzmocnieni. A to dlatego, że naszą siłą są ludzie. Jesteśmy dojrzałym przedsiębiorstwem, a naszą misję realizujemy budując zaufanie wszystkich interesariuszy – klientów, dostawców, pracowników i społeczeństwa. Od początku naszej działalności skupiamy się na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb naszych klientów oraz polepszaniu warunków mieszkaniowych i komfortu ich życia. To wszystko dzięki zaangażowanym pracownikom, którzy są w centrum, a jednocześnie fundamentem rozwoju naszego przedsiębiorstwa. Działamy też aktywnie na rzecz społeczności lokalnych i ochrony środowiska, co jest częścią naszej tożsamości i kultury organizacyjnej, bazującej na dzieleniu się. Zobowiązaliśmy się do posadzenia ponad 250 hektarów lasów w całej Polsce, bo chcemy oddać naturze teren, jaki zagospodarowujemy przez budynki i parkingi. Chronimy pszczoły ustawiając ule przy naszych sklepach, dzięki czemu możemy też produkować własny miód. Pracujemy nad zmniejszeniem emisji CO2 związanej z produkcją i transportem produktów do naszych sklepów, aby były bardziej przyjazne środowisku – mówi Krzysztof Kordulewski, Prezes Zarządu Leroy Merlin Polska, który pracuje w firmie od 1996 roku, tak opisuje działalność przedsiębiorstw
Leroy Merlin Polska wchodzi w skład przedsiębiorstwa ADEO, które jest liderem w Europie i trzecim największym graczem na świecie w branży produktów i usług dla domu i ogrodu (DIY – Do It Yourself). W Polsce firma rozpoczęła swój rozwój od otwarcia pierwszego sklepu w 1996 roku w Piasecznie. Drugi sklep powstał dwa lata później w Warszawie na Białołęce, a trzeci na początku 1999 roku w Gdańsku. W kolejnych latach było otwieranych po kilka sklepów rocznie niemal w każdym województwie. Obecnie sieć Leroy Merlin liczy 71 marketów stacjonarnych w 47 miastach Polski, a także sklep internetowy www.leroymerlin.pl, który funkcjonuje od 2012 roku.
Budowanie zaangażowania pracowników
Wraz z przedsiębiorstwem rozwija się kultura organizacyjna Leroy Merlin, która opiera się na dzieleniu się wizją, wiedzą, władzą, zaangażowaniem i wynikami. Jest to związane z wartościami firmy, które budują przyjazne miejsce pracy, szacunek dla każdego pracownika i klienta oraz wysoką jakość współpracy. W centrum zainteresowania przedsiębiorstwa zawsze jest człowiek i rozwój jego umiejętności poprzez naukę i doświadczenie. Jest to wyrażone w strategii biznesowej – LMP2025 – Lider Rynku Dzięki Ludziom. Osoby zatrudnione w Leroy Merlin mają dostęp do szerokiego pakietu szkoleń z obszaru sprzedaży i obsługi klienta, produktów, zawodu, przywództwa oraz kompetencji miękkich, a także mogą wziąć udział w programach umożliwiających rozwój kariery zawodowej i podnoszących kwalifikacje np. Leader Business Academy. Dzięki programom szkoleniowym oraz wdrożonej w 2010 roku platformie do zarządzania i realizacji szkoleń e-learningowych, zwanej Stacja Edukacja, każdego roku podnosimy kompetencje i umiejętności tysięcy pracowników.
Budowanie zaangażowania pracowników i dumy z pracy w Leroy Merlin opiera się na proaktywnej postawie i poczuciu wpływu na swój rozwój oraz całej firmy poprzez m.in. włączanie się w liczne inicjatywy, w tym proces Horyzont, który miał na celu określenie wizji przedsiębiorstwa czy program Zmień na Plus. Dodatkowo każdy pracownik może dołączyć do akcjonariatu pracowniczego i stać się współwłaścicielem przedsiębiorstwa ADEO, do którego należy Leroy Merlin Polska. Jest to też doskonała forma oszczędzania na przyszłość.
Aktywność pracowników przejawia się w działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych – to właśnie oni w 2012 roku zainicjowali powstanie Fundacji Leroy Merlin. Sztandarowym działaniem Fundacji jest wspieranie społeczności lokalnych poprzez realizację grantów. W ciągu 9 lat, w siedemnastu edycjach Programu Grantowego łącznie udział wzięło ponad 4500 naszych pracowników. Wolontariusze wyremontowali ponad 560 placówek publicznych – m.in. domy dziecka, szkoły, przedszkola, szpitale, świetlice terapeutyczne oraz założyli kilkanaście ogrodów.
Ważnym wydarzeniem w historii firmy było wdrożenie w 2017 roku projektu pod nazwą Mobility, w ramach którego każdy pracownik otrzymał służbowy smartfon z dostępem m.in. do aplikacji sprzedażowych i poprawiających współpracę. Dzięki smartfonom wszyscy pracownicy mają dostęp do nowoczesnych wewnętrznych narzędzi komunikacji i współpracy jak Workplace by Facebook, Google Workspace czy Intranetu Orbita. Smartfon można wykorzystywać również do celów prywatnych po godzinach pracy.
Co roku w sklepach Leroy Merlin w całej Polsce zakupy robi ponad 40 milionów klientów indywidualnych i profesjonalistów. Wielu z nich korzysta z programów lojalnościowych DOM i PRO oraz regularnie korzysta z dostępnych rozwiązań dla domu i ogrodu. Jednym z klientów, który od 25 lat odwiedza sklep w Piasecznie, jest Pan Andrzej Adamczyk prowadzący firmę zajmującą się administrowaniem nieruchomościami w Warszawie:
„Z okazji jubileuszu Leroy Merlin przekazuje pozdrowienia z nadzieją na dalszą współpracę. Szczególnie pozdrawiam długoletnich pracowników (nie ujmując nic młodym) i doceniam ich profesjonalizm zawodowy i miłą relację z klientem.”
Dobre relacje z klientami
Stałym klientem sieci sklepów jest także firma Arche, która świadczy usługi deweloperskie:
„Z Leroy Merlin Polska pracujemy od ponad 5 lat, to nasz stały partner i dostawca produktów do wykańczania i dekoracji mieszkań naszych klientów. Dzięki profesjonalnej obsłudze sklepu, kupujący nasze mieszkania mogą liczyć na dostęp do kompleksowej oferty materiałów do remontu i aranżacji wnętrz i ogrodów, a także usług projektowania, transportu, czy montażu. Nasi klienci cenią sobie doradztwo oraz pomoc ekspertów i projektantów Leroy Merlin. Tak stabilny partner jak Leroy Merlin to dla nas gwarancja kompleksowości i profesjonalizmu, co dla naszych klientów ma ogromne znaczenie.” – podkreśla Magdalena Sidorowicz dyrektor sprzedaży Arche SA.
Z okazji 25-lecia Leroy Merlin w Polsce sklepy przygotowały specjalną ofertę urodzinową pod hasłem #25LATRAZEM. Zapraszamy do 71 stacjonarnych sklepów i na www.leroymerlin.pl. Dodatkowo firma organizuje konkurs dla klientów w portalu społecznościowym TikTok, którzy mogą zaprezentować w kreatywny sposób jak – jako Bohater Domu – świętują 25-lecie firmy w Polsce.
Więcej informacji dotyczących 25-letniej historii Leroy Merlin Polska będzie publikowanych w najbliższych tygodniach na firmowych profilach.