Za okres lipiec – wrzesień 2021 skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki Wittchen S.A. (segment detaliczny, B2B i pozostałe) wyniosły 79,9 mln zł. To wzrost o 39 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 – wynika z raportu spółki.
W III kwartale 2021 r. segment detaliczny Wittchen osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 74,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 40 proc. rok do roku. Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.
Natomiast w okresie od stycznia do końca czerwca 2021 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży producenta galanterii skórzanej wyniosły 171,6 mln zł, a rok wcześniej były na poziomie 134,8 mln zł. Tym samym jest to wzrost o 27 proc. rok do roku.
W przypadku segmentu detalicznego przychody narastające były wyższe o 29 proc. i wyniosły 158,9 mln zł. W 2020 roku przychody za okres stycznia-września były na poziomie 123,5 mln zł.
Spółka Wittchen działa na rynku od 1990
Spółka Wittchen S.A. jest producentem i sprzedawcą luksusowych dodatków oraz akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firmę w 1990 roku złożył Jędrzej Rafał Wittchen, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.
Stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmuje ponad 100 sklepów i wysp. Spółka prowadzi serwis internetowy w responsywnej odsłonie (RWD). Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), czeskim (www.wittchen.cz), niemieckim (www.wittchenshop.de) oraz rosyjskim (www.wittchen.ru) jak również poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich.
W okresach zamknięcia centrów handlowych, głównym źródłem przychodów spółki były prowadzone sklepy internetowe w Polsce i za granicą, oraz platformy typu marketplace.