– Nie mogliśmy przejść obojętnie obok zmieniających się oczekiwań naszych klientów. Coraz większa ich grupa jeszcze przed wyjściem z domu sprawdza dostępne promocje i rabaty. To dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić narzędzie, dzięki któremu klienci mogą wygodnie przeglądać wszystkie promocje, jakie dla nich przygotowaliśmy, i korzystać z nich w swoich telefonach – komentuje Iga Bielawski, New Balance Marketing Director CEE.
New Balance – jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych – zdecydował się na poszerzenie swojego programu lojalnościowego o aplikację mobilną. Dzięki niej klienci mogą szybko się w nim rejestrować, przeglądać w dowolnym momencie kupony rabatowe i promocje oraz korzystać z karty dostępnej w telefonie. Narzędzie przygotowała i wdrożyła krakowska firma Spartavity.
Program lojalnościowy oparty na stworzonej przez Spartavity platformie Sparta Loyalty Platform funkcjonuje w New Balance od 2018 roku. Głównym celem wdrożenia było zdobycie wiedzy o zachowaniach zakupowych konsumentów, sprzedaż produktów komplementarnych, zwiększenie wartości koszyka zakupowego oraz uporządkowanie komunikacji z klientami.
Odpowiedź na oczekiwania klientów
– Użytkownicy programu lojalnościowego otrzymują określone rabaty i dostęp do specjalnych promocji. New Balance natomiast widzi, co i w jakich zestawach kupują klienci, może więc przygotowywać dla nich dodatkowe oferty oraz podpowiadać kolejne kroki w procesie zakupowym – tłumaczy Łukasz Grodzki, Client Partner Executive, Spartavity.
– Dotychczasowa forma programu wymagała jednak rejestracji na papierowym formularzu oraz pokazywania fizycznej karty podczas zakupów lub podawania numeru telefonu. W ciągu ostatnich lat potrzeby konsumentów w tym zakresie wyraźnie się zmieniły. Teraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych i lubią mieć dostęp do informacji o swojej ulubionej marce w każdej chwili i w jednym miejscu.
Promocje w aplikacji
Jak pokazuje badanie Inmar 2019, 83 proc. klientów przyznaje, że aplikacje zbierające kupony promocyjne wyraźnie zmieniają ich zachowania zakupowe. 39 proc. z nich kupiło produkt wcześniej, niż planowało, tylko dlatego, że otrzymało kupon rabatowy. Natomiast 40 proc. ankietowanych buduje w pewnej części swoją listę zakupową w oparciu o promocje dostępne w aplikacji.
– Nie mogliśmy przejść obojętnie obok zmieniających się oczekiwań naszych klientów. Coraz większa ich grupa jeszcze przed wyjściem z domu sprawdza dostępne promocje i rabaty. To dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić narzędzie, dzięki któremu klienci mogą wygodnie przeglądać wszystkie promocje, jakie dla nich przygotowaliśmy, i korzystać z nich w swoich telefonach. Dzięki aplikacji, którą dostarczyła nam firma Spartavity, zapewniamy klientom lepszą obsługę, rezygnujemy w dużej części z papierowych formularzy oraz mamy szansę szybciej i skuteczniej komunikować się z użytkownikami – komentuje Iga Bielawski, New Balance Marketing Director CEE.
Aplikacja jest już dostępna w sklepach Google Play oraz Apple App Store. Dotychczasowi uczestnicy programu lojalnościowego zostaną poinformowani SMS-em o możliwości skorzystania z nowego narzędzia. Aplikacja pozwala na rejestrację w programie, przeglądanie i edycję swoich danych osobowych, a także na zapraszanie do programu innych uczestników. Daje też dostęp między innymi do aktualnych promocji, katalogu nagród, kuponów partnerskich, regulaminów oraz wszelkich komunikatów wysyłanych przez markę.
New Balance to działająca od 1906 roku firma produkująca obuwie oraz odzież i akcesoria sportowe. Powstała w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie funkcjonuje pięć jej fabryk. Szósta zlokalizowana jest w Wielkiej Brytanii. Firma zatrudnia 6 tys. współpracowników na całym świecie. W 2017 roku jej przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 4 mld dolarów.
W Polsce produkty firmy dostępne są od lat 90. XX wieku. New Balance jest dziś jedną z najchętniej wybieranych marek obuwia sportowego.