Ponad 20 proc. wzrost efektywności przepływu informacji, zaoszczędzonych ponad 1,5 tys. roboczogodzin i 15 tysięcy kartek papieru – EPP, największy właściciel centrów handlowych w Polsce, podsumowuje efekty sześciu miesięcy korzystania z innowacyjnej aplikacji do komunikacji z najemcami. Po pół roku od wdrożenia EPP Connect – rozwiązania, które łączy najlepsze cechy mediów społecznościowych z zaawansowanymi możliwościami raportowania – z aplikacji korzysta 90 proc. najemców w 16 obiektach należących do EPP. Wniosek – nowe technologie nie tylko usprawniają i przyspieszają komunikację, ale pozwalają też oszczędzać czas i zasoby.
Zaangażowanie na 100 proc.
EPP Connect to narzędzie łączące w sobie funkcje prostego w obsłudze medium społecznościowego, „tablicy ogłoszeń” oraz zaawansowanego narzędzia do raportowania i zarządzania obiektem. Wdrożone w marcu 2021 r. rozwiązanie spotkało się z pozytywnym odbiorem po stronie użytkowników. Po pół roku od uruchomienia platformy, dostarczonej przez partnera technologicznego Chainels, w 16 centrach należących do firmy aplikacja została aktywowana przez 90 proc. najemców. W Parku Handlowym Zakopianka w Krakowie z narzędzia korzysta 100 proc. najemców. We wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim i Galerii Tęcza w Kaliszu wskaźnik ten osiąga wartość 98-99 proc.
– Platforma EPP Connect szybko okazała się dużym sukcesem. Szczególnie cieszy nas fakt, że oprócz kierowników sklepów, udało nam się zaktywizować również ich pracowników. Chcieliśmy nie tylko zapewnić proste i szybkie narzędzie do zarządzania komunikacją, ale też wzmocnić relacje na poziomie najemca-zarządca oraz pomiędzy samymi najemcami. Ogromną popularnością cieszy się np. program rabatów „Najemcy dla Najemców”, w ramach którego firmy mogą zaoferować atrakcyjne zniżki swoim „sąsiadom” – komentuje Wojciech Knawa, członek zarządu EPP odpowiedzialny za zarządzanie nieruchomościami.
Budujemy społeczność
W „pilotażowych” lokalizacjach EPP, w których aplikacja została uruchomiona w pierwszej kolejności, udział aktywnych firm przekroczył już 95 proc. Wysokie zaangażowanie widać w aktywności samych pracowników najemców, którzy chętnie angażują się w budowanie społeczności danego centrum handlowego. Zarejestrowani użytkownicy aplikacji otrzymują z wyprzedzeniem informacje o wydarzeniach, które dzieją się na terenie danego centrum. Wykorzystując popularne funkcje, znane już z mediów społecznościowych, aplikacja pozwala na personalizację „tablicy”, a także polubienia postów i dodawanie komentarzy.
Szybki przepływ informacji
Zaletą aplikacji jest możliwość uczestniczenia w życiu danego centrum handlowego przez wszystkich jego pracowników i najemców. Najważniejsze przekazy błyskawicznie docierają do całego personelu, niezależnie od stanowiska. Można je odczytywać zarówno na telefonach komórkowych, jak i komputerach. Obecnie informacje udostępniane w aplikacji EPP Connect otrzymuje aż 93 proc. pracowników najemców. Według wyliczeń Chainels, tradycyjne metody zarządzania centrami handlowymi pozwalają na dotarcie do około 70 proc. pracowników. Aplikacja ułatwia i przyspiesza także otrzymywanie informacji zwrotnych od partnerów biznesowych EPP.
– EPP Connect pozwala na usprawnienie przepływu informacji, szybkość działania i bieżącą reakcję. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, przenieśliśmy naszą komunikację na nowy poziom – możemy w czasie rzeczywistym docierać do wszystkich firm i ich zespołów z kluczowymi przekazami. Przykładem może być spontaniczna akcja, podczas której chcieliśmy w pozytywny i nietuzinkowy sposób zachęcić osoby odwiedzające nasze centra do prawidłowego noszenia maseczek. Postanowiliśmy założyć je… manekinom na wystawach sklepowych. Wysłaliśmy taką prośbę do naszych najemców poprzez aplikację, a następnie poprosiliśmy ich o podzielenie się efektami – wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Najemcy zadziałali błyskawicznie oraz przesłali poprzez aplikację zdjęcia witryn. To jeden z przykładów jak duży potencjał ma ta aplikacja – podsumowała Urszula Matej-Bil, dyrektor komunikacji EPP.
Realne korzyści
Rozwiązanie pozwala na łatwiejszy i szybszy przepływ danych niezbędnych do współpracy na linii wynajmujący-najemca centrum, a także ich analizę i generowanie raportów. Najemcy mogą też wirtualnie zgłaszać potrzebę dokonania napraw czy planowane prace w lokalu, co już przyniosło konkretne oszczędności.
– Według naszych analiz, dzięki przejściu z “papierowego” sposobu zgłaszania usterek, awizacji i prac w lokalu najemcy, w ciągu sześciu miesięcy działania aplikacji w obiektach EPP zaoszczędzono blisko 30 ryz papieru. W skali całego roku oznacza to ocalenie pięciu ośmioletnich drzew. Dodając do tego również wirtualne zgłaszanie raportu obrotów, po 12 miesiącach użytkowania aplikacji EPP uratuje kolejne 3,5 drzewa. Korzystanie z EPP Connect pozwala administracji centrum także na podniesienie efektywności pracy – rezygnując z papierowej dokumentacji, można oszczędzić około 96 godzin w skali roku. W 16 centrach EPP oznacza to zaoszczędzone 192 dni robocze – mówi Sander Verseput, dyrektor operacyjny i finansowy oraz współzałożyciel Chainels.